Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Jeg har nylig fått billappen, og må si at selv om jeg kan kjøre er jeg ganske skeptisk. Jeg klarer ikke å parkere, og føler ofte jeg er til bry for andre bilister. Etter at dere andre fikk lappen...var det da bare full rulle, eller er man litt sårbar? Kanskje jeg bare trenger litt erfaring.... Skulle ønske jeg hadde noen år i bil før jeg fikk barn, men slik ble det bare ikke.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Det første året etter at jeg hadde tatt sertifikat, hadde jeg faktisk betydelig større selvtillit som bilist enn jeg har nå. Kjørte rett ned i Oslo sentrum uten å nøle, og oppførte meg nesten som en erfaren taxisjåfør. Er mer nervøs nå enn den gang.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Jeg var fryktelig nervøs rett etter jeg fikk lappen. Jeg kunne ikke skjønne at de var riktig navla de som mente jeg var istand til å klare dette alene, uten noen som satt på siden og hadde ekstra pedaler til å bryte inn hvis jeg dreit meg ut. Ekstra nervøs var jeg i rundkjøringer. Svetten piplet når jeg sto der å lurte på hvordan jeg skulle komme meg ut av den. Men så, litt etter litt så fant jeg ut at jeg mestret jo dette alikevel, og all tvil og nervøsitet forsvant som dugg for solen, og nå føler jeg meg som den beste bilisten som er å farte på veiene her, de andre vet jo ikke hva de holder på med
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Bra å høre! Da er det bare å hoppe i det:) H.I.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Jeg var også kjempenervøs da jeg hadde fått lappen. Tror den dårlige selvtilliten fikk en ekstra knekk av en brautende og kjeftende sjåførlærer. Gjorde jeg noe bra, så sa han det ofte i en spydig tone. Jeg følte meg aldri trygg når jeg satt bak rattet. Prøvde faktisk å unngå å kjøre i mange år! Men heldigvis traff jeg samboeren min, og han pushet meg til å kjøre litt - og deretter litt mer. Gjerne på tidspunkter hvor det var lite trafikk - slik at jeg ikke skulle bli redd dersom jeg havnet i tett trafikk (det er det som gjorde meg mest nervøs - å kvele motoren rett før grønt lys og lage kø osv). Tiiidlig søndag morgen er for eksempel et godt tidspunkt å "øvelseskjøre". Jeg er så glad at jeg turte, for jeg ser jo hvor praktisk det er å kunne kjøre bil når man har tre unger. Nå har jeg hatt lappen i mer enn 10 år, og føler meg trygg bak rattet. Det blir nok du også - bare ikke gi opp. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå