mams1979+2små Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Jeg spør her, siden det ikke er så mye liv på keisersnittdebatten! Jeg tok KS for en uke siden, og nå de to siste dagene har jeg blitt vannvittig blå (som i blåmerker) rundt og under keisersnittet.... Ble helt forskrekka når jeg så det i speilet... Er det noen som har opplevd det... og som vet om det kan være normalt? Eller bør jeg kontakte legen/sykehuset?
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Kan ikke huske noe slikt, men høres ut som blåmerker rett og slett? Er du i tvil koster det lite å ta en telefon (og mest sannsynlig blir du beroliget også).
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Ble ikke blå jeg nei, bare litt rød rundt enkelte av de stiftene. Hvis du er usikker så ta en telefon til sykehuset.
Nagilimia Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Jeg ble ikke blå... Jeg hadde ringt barsel!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Jeg ble ikke blå... men rød-lilla og øm JA!
mams1979+2små Skrevet 24. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 24. september 2010 Hmm.... ja det er jo egentlig rød-lilla jeg er også... Jeg søkte litt på det, og i en tråd her fra tidligere stod det at det kunne være normalt og bli både blå, rød og gul ... Takk for svar i hvertfall! Noen flere som har opplevd det, og tok det lang tid før det ble bedre???
Salat Skrevet 24. september 2010 #7 Skrevet 24. september 2010 Jeg ble skikkelig blå og litt hoven på dag to. Viste seg at jeg hadde blødning i såret, og måtte skjære opp og "tømme" såret for blod. Så jeg ville tatt en telefon for sikkerhetsskyld.
....mammatilto... :))) Skrevet 24. september 2010 #8 Skrevet 24. september 2010 nei,jeg ble ikke blålilla ...
Gjest Skrevet 24. september 2010 #9 Skrevet 24. september 2010 Det er normalt. Du må huske hvor traumatisert området rundt snittet var. Jeg skjønte ikke selv hvorfor jeg var så blå før jeg så en video av et keisersnitt.. da skjønte jeg det. Når man ligger der med bedøvelse og ikke kjenner noenting er det vanskelig å forestille seg hvor stor operasjon man faktisk går gjennom.
attpåklatt 75 Skrevet 24. september 2010 #10 Skrevet 24. september 2010 Jeg ble veldig blå, og det er jo ikke noe rart... Har akkurat operert bort en bitteliten fettkul, og fått stooooor blåveis rundt, så det er nok helt normalt for noen.. Husk hvor mye de romsterte rundt inni der!!
lille sprelle Skrevet 24. september 2010 #11 Skrevet 24. september 2010 Ser det ut som blåmerker? Det blir jo blodutredelse i forbindelse med sår. Hvis du er engstelig, ringer du sykehuset og spør!
<3 coccinelle Skrevet 24. september 2010 #12 Skrevet 24. september 2010 Jeg ble veldig blå men det var ikke så rart. Hadde blødd innvendig og de tømte magen for 2 liter blod dagen etter (reoperasjon). Fikk sjokk da jeg endelig etter en liten uke kunne stå på beina og så blåmerkene. Det er vel noe av blodet som går inn i vevet. Kanskje du mista en del blod under KS?
surremus Skrevet 25. september 2010 #13 Skrevet 25. september 2010 Jeg har fortsatt en liten blå, blå/lilla flekk på str med ei fem krone oppå selve arret, og nå er det snart 2 år siden mitt keisersnitt. Har fremdeles ikke fått igjen full følelse heller, nedre delen av magen føles delvis nummen enda.
Sistah*G07*J09* Skrevet 25. september 2010 #14 Skrevet 25. september 2010 Jeg har blitt gul og blå etter begge ks mine. Du blir jo skyvd og knuffet endel der nede i området. Så helt normalt med litt blåmerker. Men visst du er i tvil, så ta kontakt med sykehuset/legen. Bedre å gjøre det en gang for mye enn en gang for lite.
mams1979+2små Skrevet 26. september 2010 Forfatter #15 Skrevet 26. september 2010 Takk så mye for svar alle sammen! Jeg mista mye blod under KS, så det kan jo være en årsak som noen nevner... Ser ikke mye bra ut, men skal til legen på torsdag - spent på hva hun sier da.. Har lite vondt i hvertfall, så regner ikke med det er noe farlig.. Uansett greit å få det sjekka!
Kamomille Skrevet 26. september 2010 #16 Skrevet 26. september 2010 har væt både gul, lilla, blåd og rød etter mine KS:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå