Gå til innhold

Fru gulesider, er du her nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg steike langpannesjokoladekake på varmluft, i såfall hvor mange grader??

Hilsen fru grønn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååå jeg bruker ikke ha varmluften på etter at jeg hørte fra en sensor ( konditor) at det skulle man ikke gjøre. Men noen sverger til varmluft og gjør du det så for all del kort ned steketiden og skru ned varmen.

Det som ofte er med sjokoladekaker er at man steker dem for hardt og for lenge og da mister de sånn smak synes jeg og blir tørre.

En annen ting jeg alltid gjør er å steke slike bunner nederst i ovnen.

Gjærbakst derimot steker jeg alltid øverst. Merkelig og spør meg ikke hvorfor men jeg synes sjokoladekakene og muffinser hever seg mer samlet når man steker nederst i ovnen. Man slipper de teite toppene som ofte kommer. Jeg HATER å se at en av mine kaker har fått en kul på seg hihi....

Åååå jeg tror og jeg skal bake.....

Skrevet

Tilbake til spørsmålet hihi....jeg hadde nok valgt 180 gr UTEN varmluft i 30-40 min.

None kaker er faktisk ferdige etter 20 min men det kommer an på hvor mye røre du har i. Har du en langpanneform som er ca 2-3 cm med røre så kan nok steketiden bli litt lengre enn om røren bare strekker seg 1-2 cm opp :)

Hvilken oppskrift bruker du?

Skrevet

Hehe,oppskrift ja.. nei det er altså en av mammas som står i kokeboka jeg fikk den gangen jeg flytta hjemmefra :P

Med både rømme,kefir,egg,smør,sukker,mel,vann...husker ikke alt i farta..

Hehe.. den blir en str langpanne som den fyller godt opp...

Jeg brukte ikke varmluft- stekte den nederst som jeg pleier....allikevel blei den opp på midten, det kom de siste 3 min....æsj......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...