Gå til innhold

Meitai evt andre bæreseler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har brukt dette på vinterstid med masse tøy på både for barnet og den voksne? Tenker på å kjøpe en meitai for å gå på tur med. Vi har en hund og hun elsker å gå i skogen der vogn ikke kommer til. Hadde vært kjekt å ha minstemann ( 7 mnd nå) på ryggen. Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er barnet ikke eldre, kan du like godt ha ham på magen i et bæretøy (vi liker ergo).

Vi valgte følgende antrekk ved slike situasjoner: Noe varmt på beina (brukte sånne reimafotposer når det var skikkelig kaldt). Ull på kroppen, hals og lue og så hadde vi sæla innunder egen jakke (en vid en som du kan knappe rundt barnet slik at kun hodet stikker opp)

Armer og hender er da innunder jakka di

Skrevet

Takk for svar, det var jo lurt ;) Noen andre som har erfaringer?

Skrevet

Jeg er også veldig fornøyd med Ergo Sport bæresele. Men jeg har ikke brukt den på vinteren, kun sommerstid. Fra han var ca 1 år har vi brukt Bergans bæremeis på høst/vinter.

Skrevet

Manduca er veldig god! Både på rygg og mage. Når lillemann avr 7 mnd hadde vi ham på magen akkurat som hun over her beskriver!

Skrevet

Med elste brukte jeg elastisk sjal og hadde ungen vendt mot meg med en vid jakke kneppet rundt oss begge. Men hun var nok ca 2 mnd yngre enn din gutt. Brukte lue, votter, hel dress og reima fotposer. (Ikke så god stramming på dem, ville foretrukket stonz eller tilsvarende tenker jeg).

Man ser jo ikke minstebarnet på ryggen så veldig viktig med en lue som ikke vrir seg i hvertfall. Risikerer at arvingen sitter blind på ryggen med ene øret ute, hehe, ikke alle luene våre som var like gode.

Når det er glatt ute er det tryggest å bære på magen så man ikke faller bakover og lander oppå barnet.

Minstebarnet er jeg akkurat begynt å ryggbære i meitai nå, hun er 4 mnd. Men får det bare til i oppholdsvær foreløpig. Opplever at hun blir skjev/henger til siden dersom hun sovner på ryggen når jeg bærer ute i terrenget. Mye lettere å kontrollere på magen, men det begrenser igjen hva man kan gjøre.

Vi har ihvertfall hatt stor glede av å kunne bære våre to barn der vogna ikke kommer fram. Pengene vi la i sjalet og meitaien har vi ikke angret på.

Skrevet

Vi har en bæremeis vi også men får så vondt i rygg\skulder av den. Har prøvd meitai før men kun på sommeren. Må ut å gå hver dag så må ha noe som fungerer.

Takk for svar alle sammen ;)

Skrevet

Opp igjen!

Var på arrangement i helga i regn og drittvær, der så jeg ei med sovehette på meitaien. Den dekte godt og var bare beina til ungen som stakk fram.

Meitai med sovehette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...