Gå til innhold

Er jeg dårlig mor?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg lar min sønn på 6 år bli hos min mor og drar på en ukersferie sammen med pappan og lille bror på 6mnd?

 

Han går på skole og moren min er den personen jeg kan stole på.

 

Har en lillebror på 9 år, så han har alltid en å leke i den tiden jeg er borte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du er en dårlig mor hvis du bare tar med det ene barnet og ikke det andre.

 

Å reise bort noen dager sammen med pappan og la barne være hos besteforeldre har jeg ikke noe imot. Men å skille barna på den måten er uhørt.

Skrevet

Forskjellsbehandling. Hvordan tror du gutten på 6 år tenker om dette? Han har hjerne. Dette kan sette seg fast, og gjøre at han hater sin lillebror etterhvert. Nei, nei, nei..

Skrevet

Spørs hvordan barnet selv ser på dette. Det merker du straks du nevner det for ham, tenker jeg. Dessuten kan man jo heller ikke bare ta barnet ut av skolen når det passer seg.

Skrevet

Nei, du er ingen dårlig mor så sant 6 åringen ikke føler seg utenfor :)

Skrevet

Du er nok ikke noen dårlig mor, men er det ikke litt urettferdig?

 

Hva syntes 6 åringen om det selv da?

 

Jeg ville ikke gjort det. Enten hele familien på tur, eller ingen på tur

Skrevet

Ikke dårlig, men veldig urettferdig.

Skrevet

Hvis HI virkelig ikke klarer å se hvordan dette blir å dytte 6-åringen unna, hvor urettferdig det er og tenke seg hvor lei seg han vil bli så er hun en dårlig mor og et dårligt menneske.

 

Å spørre gutten kan en jo, men tror en skal lete lenge etter en 6-åring som heller vil være hjemme og gå på skole enn å være med mamma, pappa og lillebror på ferie.

Skrevet

IKKE gjør det. Han er 6 år, og vil huske det. Selv om han sier det er greit nå (kanskje fordi det er forventet av han, da er han en ´flink´ gutt) , så kan det bli bitterhet i senere alder (spesielt hvis slike ting skjer flere ganger så vil det bygge seg opp).

 

 

Skrevet

Hm, vi var nettopp på storbyferie med kun deninste. Eldste på 13 måtte være hjemme og gå på skole.

Føler meg ikke som noen dårlig mor. Er jo ikke slik hver gang, men tror ikke noen har vondt av å ikke få være med på riktig alt:)

 

Fikk dere være med på alt da dere var små?

Skrevet

Men hallo, tenk om han på 6 syns det er kjempestas å få mormor helt for seg selv en uke, tenkt på det?

Han lille må jo nødvendigvis være med, mens han på 6 fint klarer seg, så da kommer det helt an på om han selv syns det er kjipt, eller om han syns det er littt stas at hen er så stor at han kan være alene med mormor! :)

Skrevet

Jeg ville personlig aldri ha gjort noe slik! Vi har allerede snakket om ferie neste høst og da er barnet vårt begynt på skolen. Vi venter baby til våren. Dersom hun ikke får innvilget fri, så blir det heller ingen tur. Enkelt og greit. Tror de fleste av oss har minner fra 6års alderen og dette vil neppe bli et godt minne for sønnen din ( uten at jeg kjenner hverken han eller dere som familie).

 

Hvordan hadde du følt det om din mann kom hjem med en dame og sa : "Her er den nye konen min og hun skal bo her sammens med oss. Men siden du jobber når jeg har tenkt at vi skal reise på ferie, så reiser bare vi to mens du er hjemme. Det går vel helt fint? Å husk jeg er like glad i deg som henne...."

Særlig at du hadde kjøpt den siste påstanden!

Skrevet

Han blir glad hvergang jeg sier at han skal bli hos moren min og lille onkelen hans.

 

Han sa bare husk å kjøpe gaver til meg, han virker ikke som om han føler seg utenfor.

 

Skrevet

ikke rart vi har Jesper Jul til å fortelle oss at hysteriet blant foreldre er enormt, når man ser alle disse innleggene. Er dette virkelig en problemstilling?

I min barndom var jeg eller en annen av søsknene stadig alene hos besteforeldrene våre, mens de andre gjorde noe annet med mor og far. Det eneste jeg husker, var at det var ordentlig stas å få være hos bestemor og bestefar alene uten de andre drittungene eller foreldre.

Skjerp dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...