Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Gutten min er 5 mnd nå. På 4mndkontroll var han 7kg og 64cm, var på 5 mndkontroll og fant ut at han hadde gått opp 5 gram og 1 cm siden siste måling. Hvorfor er det slik når han har begynt med grøt fra 4mnd alder, jeg trodde at han hadde gått opp i vekt siden han hadde spist mye grøt og drakk mere melk enn vanlig. Er det noe jeg kan gjøre?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Men fikk du ikke råd om dette på helsestasjonen? Merkelig om de ikke sa noe om dette. Et barn kan gå opp i vekt litt i rykk og napp, men 5 gr var jo veldig lite.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Grøt fyller mer i magen, men er tyngre å fordøye så de får mindre næring ut av den, så mange begynner å vokse saktere når de begynner med grøt.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Hun sa bare at jeg må begynne å tilby mer bryst og gi mere grøt etter at hun så vektkurven hans hadde flatet ut. Fikk time til kontroll den 15/10. Synes det er litt lenge til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå