Gå til innhold

Sykehusbagen


Jenny_m

Anbefalte innlegg

Har lest om hva man skal pakke ned til seg selv og baby'n , noen ting som er litt unødvendig mener nå jeg men uansett...

Når begynner dere å gjøre den klar ? Har venner som har født 3 uker før termin så kan jo være greit å ha den klar..

46 dager igjen for min del !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har begynt å gjøre den klar...men kun med greier til meg=)

jeg skal bare ha med koseklær jeg,og toalett saker sef...jeg tar litt etter litt,må vel ha med litt forsgjellige str på babyklær siden jeg ikke vet om han er stor eller liten...jeg har 39 dager igjen,weeee vi nærmer oss=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pakket ned litt babyklær, et babyteppe, og toalettmappe til meg selv. Klærne bruker jeg jo, men har klærne som er aktuelle å ha med til føden og barsel i egen hylle i skapet, slik at det jeg har reint raskt kan puttes ned i baggen! truser, sokker og amme bh er også pakket ned. Har igjen 41 dager til termin, men føler det er greit å ha det litt klart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pakket ned bagen, kjøpt nye toalettsaker som jeg skal ha med på sykehuset siden jeg kanskje blir der en stund :)

 

 

Har tatt med noen babyklær, joggebukser til meg selv, store truser, nattbind for å slippe de enorme bindene til sykehuset, eget håndkle, ammebh og ammeinnlegg. Har også med noen lange singleter og cardigan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 46 dager igjen idag og har ikke pakket sykehusbagen enda, men har en ganske så detaljert liste over hva som skal i den. :)

Men jeg ser at skal alt på listen ned i en bag, vil nok en koffert være mer passende... så listen må nok reduseres litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akutt redebyggingsinstikt om dagen, så jeg MÅTTE bare begynne med bagen her om dagen (57 dager igjen idag).

 

Jeg har pakka ned babyklærne vi skal bruke, et par joggebukser, ammetopper og ammebher. Også har jeg pakka ned det meste av toalettsaker (kjøpt dobbelt, og putta ett sett i bagen), så det er minst mulig å stappe oppi når dagen er her. Jeg skal ha med data og litt diverse annet som ikke lar seg pakke ned før akkurat når vi må dra, så det virka greit å ha det andre på plass, så det ikke blir så mye å måtte huske på :)

 

Til meg selv tar jeg ikke med så mye da. Bare et par bukser og et par gensere. Jeg regner med at sykehusskjortene er mer enn okei mesteparten av tiden. Jeg skal også kjøpe med noen store bind, for jeg har hørt flere som syns det en får på sykehuset ikke alltid er helt behagelig. Men det blir faktisk mindre i bagen enn jeg hadde trodd. Er det noe lurt jeg har glemt får heller samboeren min løpe ut og kjøpe/hente hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følte også for å begyne å pakke igår, har allerede vært en tur innom sykehuset med premature rier og da nådde jeg ikke ta med meg noe som helst! Så føler det er godt å være litt forberedt... Men jeg har litt problemer å finne ut hva jeg skal ha med meg utenom klær og toalettsaker til meg selv! Jeg skal føde på en fødestue og der har de sikkert ikke alt jeg fikk "låne" på sykehuset under barseloppholdet sist! skal ha fødesamtale på tirsdag så håper da jeg får litt info om hva man får der... Vet kjønn, men er litt usikker så derfor har jeg ikke handlet noe klær til baby å ha med... eneste litt beige, men er sikkert morsomt å ha rosa el blått på!

Jeg får sende min mor ut på handling når jeg har født...

 

Begynner å glede meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er noen andre som har begynt da.. Jeg føler meg litt i overkant ivrig når jeg begynner å styre sånn + at jeg har en samboer som er veldig flink til å fortelle meg at man fiiiint kan gå 14 dager over termin :( Jeg satser jo på en 14 dager før så jeg slipper dette tjukkebollagreiene ...Sliiiiiten... Har 37 dager igjen i dag så det kan jo være greit å begynne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Køben denne uka og kjøpte en lekker weekendbag i ekte lysebrunt skinn. Denne står nå ferdig pakket med nyinnkjøpt babytøy, samt noe nytt til mor: kosebukse, undertøy og kosmetikk.

 

Husker at jeg ble svett på beina på sykehuset forrige gang med altfor tette tøfler, så nå har jeg kjøpt luftige sandaler.

 

Med den stilige bagen i et hjørne, har jeg begynt å glede meg til fødsel. Føles nesten som om jeg skal på en spennende helgetur!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne ting hjelper virkelig på.. synd ikke gutta ser den... ! Selv kjøpte jeg meg nye tøfler.. Uggs med deilig myk ull Gleder meg som en liten unge til å loffe rundt med dem :D

Godt vi har disse små gledene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, kanskje man må se på det som en hyggelig weeekendtur ja

:-D

 

Nok en ting jeg ikke har begynt med enda. Men bør nok gjøre det etterhvert ja. Da jeg ble lagt inn med akutt blindtarmbetennelse og operert kom mannen med bikini, stringtruser, joggebukse (greit nok) og sine egne t-skjorter.

Vet sånn omtrent hvor ammeinnleggene og -bhene ligger da. Sammen med babyklærne på loftet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 27 dager igjen til termin, så jeg har så vidt begynt å legge frem noe av det jeg skal ha i baggen.

Kose dress, undertøy sokker, ullsokker

ammetopper

ammebh + innlegg

dopapir

ammeskjold + purelan

toalettsaker i reisestr

noe klær til lillesøster

hentesettet til lillesøster

nykokte smokker

skift til pappan!

 

så det gjennstår vel i grunn drikke/mat/blader ol til men det er det litt tidlig å pakke ned:o)

Har pakket baggen til storesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt litt nå men ikke helt ferdig.. syns ikke det var så lett det her jeg.. Godt vi ikke bor så langt unna sykehuset så gubben kan dra hjem å hente ting hvis vi savner noe...

Men bikini og string?? hehehehe huff hørtes ut som noe min kunne funnet på å pakke ned ...Jeg hadde jo kjøpt noen av disse berømte store trusene her om dagen og han trodde det var en topp.. så det sier jo litt... Godt det ikke er opp til mannfolka sier jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...