Gå til innhold

Amming og klær. Hva går dere med??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere på dere av klær når dere ammer? Jeg har et par ammetopper og bruker cardigan over. Men blir så lei dette! Og det er håpløst å bruke lang tid på shopping med barna på slep... Må vite hva jeg skal kjøpe før jeg går i butikker;-) Har gått med kjole med knepping eller tubetopp i sommer, men nå sliter jeg med å finne noe å gå med! Har ikke lyst til å blottlegge magen når jeg ammer blant folk.... Tips mottaes med et takknemlig takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Boob sine ammetopper gjør at man slipper å flashe hele puppen når man ammer.

Synes de er nokså pene og de har også en med varmere stoff i øvre del som er grei nå på vinteren.

Brukte faktisk også ganske mye ammesingletene deres. Da kan du ha en jakke eller noe utenpå som gjør at man kan variere litt mer med klær, samtidig som ammingen blir diskret.

Skrevet

Jeg gikk med singletter under alt jeg. Litt sånne myke elastiske,Cubus sine var gode synes jeg. Da drog jeg opp genseren og drog ned singletten under puppen liksom,da slapp jeg hvertfall å flekke magen min til gud og hvermann! :-)

Skrevet

Jeg gidder ikke kjøpe egne ammetopper. Å kjøpe slikt for å bhruke noen mnd er for meg bortkastet.

Så jeg bruker overdelene som er strikk øverst så de kan dras ned.

Vide gensere, enten med eller uten cardigan over.

Gensere med stor V så jeg kan ha på singlet under og bare dra opp den.

Små sopper men ha jakke med glidlås over som jeg ikke drar ned helt.

Når jeg gikk igjennom klessskapet var det faktisk utrolig mye som kunne brukes.

Dessutten er sommerkjoler med knapping fint over trange jeans/tights.

Skrevet

Bruker helt vanlige klær. En topp som sitter litt løst gjør at du kan skjule det du evt ønsker å skjule når du ammer ute blant folk. Bruker sportstopp/bh selv og drar den opp sammen med t-skjorta eller singleten jeg har på meg.

Er du på kjøpesenter og skal amme kan du bare sette deg i et prøverom på en klesbutikk, mange har jo en stol der inne, så kan du amme uten å bekymre deg om andre. Der inne er det heller ingenting som distraherer barnet, om du som meg har ei som er grusomt nyskjerrig og ikke kan konsentrere seg om å spise:-)

Skrevet

Jeg brukte også stort sett kjoler, singleter, t-shorter og gensere fra Boob med ammeåpning..... ikke så spennende, men deilige plagg og praktisk:-)

Skrevet

Prøverom i en butikk??

Det er vel litt over kanten vel.

Jeg tror jeg hadde blitt ganske så irritert hvis jeg hadde måtte stå i kø foran prøverommene fordi de ble brukt som ammerom.

Er for at en skal gi barnet mat når det er sultent uansett hvor en er, men der går grensa synes jeg.

Skrevet

Midt på dagen på en ukedag i en butikk med lite folk. Gjør det ikke om det er mye folk, og som regel er det kun om jeg likevel skal prøve noe. Sitter i noen få minutter bare, ro ned sinnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...