Gå til innhold

Fødselsdepresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen er over 1/2 år, og alt har gått veldig fint hittil. Vi får sove nok, babyen er stort sett utelukkende i godt humør, og jeg får masse sosial stimuli, både med og uten babyen. Men de siste ukene har jeg følte meg mer og mer tung til sinns. Som om jeg går rundt med en konstant klump som presser i brystkassa. Føles som om jeg må gråte ("klump i halsen") omtrent hele tiden. Og ofte gjør jeg det, uten helt å skjønne hvorfor.

Hva skjer med meg..? :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var leit at du føler det slik. Men jeg tror en ting som er veldig viktig er følgende... Ikke alle negative følelser er noe "galt". En trenger ikke å ha fødselsdepresjon eller ymse diagnoser når en føler seg nedfor en periode. Jeg tror det er veldig viktig å ikke sykeliggjøre triste og vanskelig følelser. I blant er livet ganske rævva og en føler seg nedfor uten at det er noen spesiell grunn.

Men selvsagt skal du ikke gå slik og ha det vanskelig over en lengre periode uten å prate med noen. Har du en god veninne å betro deg til? Eller en slektning?

Du har ikke for mye på timeplanen og du blir sliten av det? Du skriver at du får masse sosial stimuli. Men får du nok tid for deg selv? Har du muligheten til å sitte ved havet og filosofere litt eller gå tur i skogen? Eller ligge i badekaret med et skikkelig sladderblad :) Hva gjør deg glad og takknemlig?

Husk at livet i blant er helt pyton og det er også helt normalt slik som gode følelser også er. Men som sagt skal du ikke gå slik over en lang periode uten å få hjelp.

trøsteklem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...