Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Pappa her har samvær annenhver helg. Teoretisk sett. Nå har han avlyst pga at han skal på fylla. Og under samvær kan han godt finne på å drikke, sove hele dagen etc etc. Ungen har ikke noe særlig til forhold med pappan sin. Føler jeg egentlig vil gi han valget at enten eller nå. Enten stiller han opp og er pappa eller så gir han blanke F i hele greia. Jeg kommer altså ikke til å ta ungen fra pappan sin men hvis pappan velger bort ungen enda en gang vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er alene med ungen hele tiden og jeg er sliten av det hele. (jeg er altså tilstede under samværet da ungen er liten og jeg ikke helt føler meg trygg på pappan)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Ta en tur på familievernkontoret alene, og forklar dem ståa. Be om råd fra dem ang samvær.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Får gjøre det. Spørs hvor mye de kan hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #6 Skrevet 24. september 2010 Det skal en skikkelig mann til for å bli en flott pappa. Synd du ikke har en slik barnefar i livet. Høres ikke ut som hverken du eller barnet trivs. Hadde nok satt i gang en prosess for å gjøre ting bedre....og om du mener at det er å bli kvitt hele mannen så go for it! Men snakk med han først. Kanskje han bare trenger å få en vekker? (Lite trolig, men du vinner mye på det senere at dere hadde en slik samtale).
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #7 Skrevet 24. september 2010 Du er jo en omsorgsperson og har ansvar for barnet. Ville du latt en full barnevakt sitte med barnet?
FerdigFødaForAlltid Skrevet 24. september 2010 #8 Skrevet 24. september 2010 Et barn skal ikke ha samvær med pappaen sin for enhver pris. Hvis ditt barns far ikke vil ha samvær med barnet fordi han skal på fylla, så er han ikke moden nok til å ha samvær, og hvis han ikke klarer å holde seg edru de helgene han har samvær, så er han rett og slett ikke egnet til å ha ansvaret. Jeg sier ikke at han ikke kan ta et glass rødvin på fredag eller lørdag, men hvis han drikker seg så sørpe at han må sove til langt ut på dagen for å komme seg, så er det ikke bare snakk om ett glass, altså.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #9 Skrevet 24. september 2010 Tusen takk for svar. Nei jeg kan selv ta meg en glass vin en fredagskveld men hans mengder er mye mer en som så. Hadde han hørt på meg når jeg snakket til han hadde vi nok enda bodd sammen. Jeg trur nok vi begge hadde hatt det bedre uten men samtidig vil jeg jo ikke ta ungen fra pappan sin. En ting er sikkert, det blir lenge til han får han ungen alene. Hvordan skal jeg gå frem for å gjøre ting bedre? Familievern kontoret? Det kommer til å bli ord mot ord. Han lyver til alle rundt seg å skal være den perfekte pappa. Er kun de nærmeste som ser hva som sjer. Han har skrevet fra seg foreldreansvaret. Hva vil det ha å si for saken hans?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #10 Skrevet 24. september 2010 prøver å dytte for råd i en håpløs situasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå