Gå til innhold

Når fikk DU baby nr 2?

Mamma til en Prins<3Juli-spire

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg venter nr. 2. Han kommer rundt 29. desember. Da kommer jenta mi til å være nesten 15. mnd.

Jeg har alltid hatt lyst på to tette, men hvordan det blir vet jeg selvfølgelig ikke. Det kommer også litt an på hvordan ungene er. Jenta vår var en veldig urolig baby, som måtte bæres, bysses og ammes hele tiden. Det var ikke et ledig sekund, da hun slettes ikke ville sove. Jeg må si det var et lite sjokk å bli mamma. Denne gangen er jeg mer forberedt på hvordan det vil være å ha baby. Men to stykker samtidig...det kan blir spennende se. Så om 1 er 1 og 2 er 10 blir å stemme her, det får tiden vise;)

Det vil nok bli hektisk en periode, men jeg håper at om et par-tre år så vil de få litt glede av hverandre.

Jeg vil ihvertfall ikke ha for stor aldersforskjell, selv om det er fordeler med også. Moren min anbefalte det ikke. Det er 5 år mellom søstra mi og meg, og vi kom ikke overens før vi ble voksne. Vi hadde aldri noe til felles pågrunn av aldersforskjellen. Ikke kunne vi spille samme spill, leke med de samme lekene, bli lest for fra samme bok eller se det samme på tv. Men jeg klarte jo å gjøre mye selv, så når lillesøstra mi var baby så kunne jeg gå på do selv, kle på meg selv, leke lenge alene, leke ute alene, slutte med vogna osv. Sånn sett var det kanskje mindre slitsomt med litt aldersforskjell.

Skrevet

jeg er forresten 27 år ;)

Skrevet

Det er 24mnd mellom mine og jeg syns aldersforskjellen er helt perfekt.

Selv er det 5 år mellom meg og min søster, og aldersforskjellen var stor når vi var mindre. Nå merkes den ikke i det hele tatt.

Skrevet

Baby nr. 2 kom da storesøster var 2år og 4mnd:) Selv var jeg da 22 år.

Skrevet

baby nr 2 kom når jeg var 24 år og storebror var 2 år og 3 daga:)

Skrevet

Nr 2. kom 1 mnd og 1 uke før storebror blir 3 år, jeg er 27 år. Selv om det er så og si 3 år mellom de går de som tette da storebror er psykisk utviklinghemmet og er vel rundt 9 mnd - 1 1/2 år i psykomotorisk alder:) Synes det går veldig greit, men nå har vi bare hatt lillebror i 3 uker, håper det fortsetter slik:)

Skrevet

Fikk nummer to da jeg var 24. Da var eldste nesten 4. Perfekt forskjell for oss:-))

Skrevet

For 5 dager siden;) Storesøster blir 2 år nå i oktober, så ganske nøyaktig 23 mnd mellom dem. Vet ikke hvordan d blir etterhvert, men foreløpig er storesøster superstolt og omsorgsfull, og koser og nusser og klemmer lille babyen- finnes ikke sjalu (måtte d vare...!!)

Skrevet

jeg fikk nr to 12 timer unna 2 årsdagen til eldste..

det gikk veldig bra det første året. ingen problemer med sjalusi eller noe. eldste var kjempe snill mot lillebroren... MEN det store MENET... når minsten begynte å gå DA kom problemene. han tok lekene hennes osv og da ble det krangling osv .. nå er de 2 og 4 år og er egentlig verdens bestevenner men de krangler noe helt sinnsykt. slår hverandre, dytter osv. det er MYE mer slitsomt nå enn når minste var baby. hehe. men det er veldig mye positivt også. for de kan jo leke veldig fint sammen ( før kranglingen begynner) de passer på hverandre. greit nok at en av dem slår den andre men noen andre kan våge seg å gjøre noe med den andre. da får de høre det med engang.....

og jeg må jo si at det er veldig sjarmerende nå i kveld f.eks. de fikk legge seg i vår seng og de ligger så fint og sover med armene rundt hverandre..;) det varmer et mammahjerte i en slitsom hverdag..;) og kranglingen glemmes fort..;)

Skrevet

Jeg var 24 år da andremann ble født, og da var eldste nesten 4 år gammel.

Synes aldersforskjellen er litt for stor. Vi begynte å prøve på nr to fra eldstejenta var nesten ett, men det tok laang tid før det klaffet, så dette var jo ikke helt sånn vi hadde tenkt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...