Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Enda en herlig morgen... Min yngste på 5,5 har fått sokkefobi... Det er noe galt med stort sett alle sokkene hans; de sitter ikke riktig, klumper seg, han kjenner tråder inni... Neste dag kan de samme sokkene være de beste... Etter 4 forskjellige par i morges fant han frem et gammelt, trygt par, men idag var jaggu den ene sokken "feil"... Det er så ille at han faktisk gråt på vei ut i bilen og gikk med verdens rareste gange, pga den ene sokken... Jeg må jo le inni meg og tenker at dette må jeg aldri glemme, herlig detalj i konfirmasjonstalen... Men samtidig - hva gjør man??? Jeg har prøvd å overhøre ham, bli sint, forstå og prøve å finne rett sokk... Det hjelper ikke noen ting, sokkene blir ikke bra allikevel... Kjøpte nye for litt siden som var supre, men nå er de også feil... Noen som kjenner seg igjen, hva gjør man???? det er jo ikke noe godt for gutten stakkars heller dette, problemet er stort og reellt for ham.... HJEEEEELP )
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 he he he he de er rare diss små! Aner ikke hva jeg ville ha gjort.... Tatt han med for å kjøpe nye selv...? Eller bare være litt streng og si " ta på deg sokker, det er kaldt, og disse er gode" Ferdig med det.. tror jeg ville gått for den siste vrianten min Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Den strenge har jeg prøvd, tro meg, jeg er en slik mamma at jeg sjelden diskuterer, men det er så helt tydelig at dette gjør vondt langt inn i hjerterota hans...Som om han har en fobi... Kjøpe nye selv, går jo heller ikke, han må jo da evt prøve dem... og de forandrer seg sikket etter vask... HUFF!!! HI
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 huff... høres veldig spesielt ut! Hmm, jeg hadde funnet et par sokker som ikke har stram strikk oppe, er nøytrale i fargen og som ikke er så himla dyre. (Evt matbutikker, first price!) Vask de la han gå med de en stund, og si at nå har jeg kjøpt de beste sokkene i hele verden til deg, smør litt på om hvor bra de er, 4 åringer er lette å lure =)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Normalt hvis man er 3 år, ikke hvis man er 5,5 år i mine øyne.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #6 Skrevet 24. september 2010 La ungen gå uten. Da får han kommentarer av de andre barna i barnehagen og går med sokker dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #7 Skrevet 24. september 2010 Det er ikke det at han ikke vil gå med sokker, men de sokkene sitter ikke riktig!! Og ensfargede går ikke, han ba spesielt om mønstrede, for da er det enklere å se hvor hælen skal være... Skjønn det det som kan. Nei, det er kanskje ikke normalt som en sier her, men det hjelper meg fint lite nå. Men, kanskje det er et så kompleks dilemma at jeg må gå annet sted enn her. SPydigheter om mitt barn vil jeg iallefall ha meg frabedt.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #8 Skrevet 24. september 2010 Spydigheter om barnet ditt? Jeg ser ingen spydigheter. Men det kan ikke være noe med selve føttene som plager ham da? At det er noe som er ubehagelig eller noe. Jeg vet ikke om barn kan få liktorner og slikt. Eller om det er noe man ikke ser. Kanskje det kan være noe sånt?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #9 Skrevet 24. september 2010 Jeg kjenner meg igjen!! Datteren min på 6 år er helt lik!! Det er sømmen foran ved tærene hun absolutt ikke klarer, så jeg må kjøpe sokker uten det... ikke så lett Sokke situasjonen er kilde til stor frustrasjon da hun kun har 4 par som hun vil bruke... Og de ble kjøpt i usa, så ikke så lett i hamstre... Har desverre ingen gode råd, men sliter med akkurat det samme.
ToSmåToStore Skrevet 24. september 2010 #10 Skrevet 24. september 2010 Hmm. Kanskje de kan gå med sokkene vrengt? Da merker de jo ikke sømmen på samme måte?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #11 Skrevet 24. september 2010 Hehe, kan ikke annet enn å le! Søstra mi var på samme viset da hun var på den alderen. Sokkene klemte så på beina, det var skrik og skrål til rette sokkeparet ble funnet. De beste var de som var helt nye - de blir jo litt trangere etter vask. Kanskje ekstra tøymykner og tørk i tørketrommel hjelper !? Hvis du har tørketrommel da selvsagt Ellers kan jeg trøste deg med at det går over - søstra på 18 skriker ikke lenger når sokkene er litt trange
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #12 Skrevet 24. september 2010 hahah, unnskyld, ikke pent å le, men jeg bare husker at broren min holdt på akkurat sånn i den alderen der.... hehehe.. mora vår bare rett og slett tvingte han til å ha på seg sokkene... og det var fort glemt....
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #13 Skrevet 24. september 2010 Finn frem 3 ulike par, legg dem fram og si han selv kan få velge hvilke som er best idag og gå din vei. Da får han følelsen av at han bestemmer selv. Ettersom de samme sokkene kan være riktige en dag og gale en annen gjetter jeg på at det er mer der det ligger enn i at sokkene faktisk klemmer eller klør... ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #14 Skrevet 24. september 2010 Kan hende han rett og slett har spesielt sensitive føtter, og at det faktisk GJØR vondt når det er sømmer som gnager. Det kan ha med at han vokser å gjøre, det kan faktisk også skyldes magnesiummangel. Min far har hele sitt liv slitt med prikkinger i føttene og leggene hvis han får for trenge sokker, så man skal faktisk ikke le av det. Det kan være reelt. hvordan du skal løse det konkrete problemet vet jeg ikke helt. Hva om du lar ham få sitte med hele sokkehaugen, og si til ham at du håper han finner noen han kan ha på, for du vil ikke at han skal fryse på bena. Og la ham ta den tid det tar. Jeg vet at jeg selv som barn gjrene gikk uten sokker, og jeg døde ikke av det. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #15 Skrevet 24. september 2010 Hahhahaa, jeg klarer ikke å slutte å flire!! Fordi jeg kjenner meg selv igjen, og jeg er sånn i en alder av 28!! Det er vel ikke så mye å gjøre, bortsett fra å ha ekstra god tid om morgenen sånn at dere kan prøve flere sokkepar. Smaken varierer fra dag til dag, og sokkene varierer fra vask til vask. Vis at du er like engasjert i problemet som det han er, jeg tror han vil finne mye trøst i at mamma forstår problemet og virkelig viser at hun vil finne en løsning
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #16 Skrevet 24. september 2010 Hehehe, noen som ser på Seinfeld? Når Elaine jobber som personlig assistent for han gamle gubben som er misfornøyd med alle sokkene hun kjøper til ham, EPIC
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå