Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Ungene våre har endel penger på sine sparekontoer, samt sparing i fond, i går fikk jeg en sms fra noen gamle arbeidskollegaer og de skal ut og spise i kveld på en ganske dyr restaurant, men lommeboka mi er tom:( Er det uetisk av meg og ta ut penger fra en av ungene sine kontoer? Kan heller ikke ta ut av vår felles sparekonto da mannen må bli med i banken:( Har i tillegg kjøpt inn både vintertøy og sko i det siste til ungene og har så veldig lyst og bli med ut i kveld!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Er det noe å lure på egentlig? Er jo bare å passe på å overføre de pengene igjen når du har de!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Jeg ville gjort det som et engangstilfelle, ja.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Jeg hadde ikke hatt noe som helst problem med å låne penger fra barnas kontoer for ting. Har selv gjort det mange ganger. Meeen... jeg hadde ikke prioritert å gå ut på en dyr resturant med gamle kollegaer om jeg ikke hadde god råd til det.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Nei, det ville jeg ikke gjort med mindre ungene er gamle nok til at du kan spørre dem om å få låne pengene, og de sier at det er i orden. En ting er å låne av ungenes penger hvis det er krise, som at bilen må på verksted for at dere skal få kommet dere på jobb eller at dere må ha ny vaskemaskin, men ikke til luksusforbruk. Da synes jeg heller du skal be om å få låne av noen andre eller bruke kredittkort. Grunnen til at dere har sparekonto som er litt vanskelig å få ut penger på er vel nettop at dere ikke skal bruke penger på unødig "tull" som dere ikke har råd til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå