Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Trenger litt hjelp her.. De siste 2 dagene har snuppa vår (5 mnd), blidt ganske urolig rundt 16.00. Etter da er hun lite fornøyd og vil helst være sammen med oss og leke, vil ikke være alene på gulvet for og leke for fem flate øre. Fullammer henne enda og JEG har store planer om at jeg skulle fullamme henne til 6 mnd og så begynne med grøt, men nå har mannen min fått det for seg at hun har så ubeskrivelig lyst på grøt (hun har aldri spist noe som helst bortsett fra pupp). Jeg tror at det er fordi hun begynner og bli sliten og trøtt siden hun legger seg kl 19.00 og jeg er flink og aktivisere henne hele dagen. Så hva sier dere? mener dere hun er sultn, eller tror dere hun er bare trøtt? Svar motas med stor takk!
The Bad Gal Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Kanskje overstimulert og sliten etter en lang dag med mye inntrykk? Noen har mindre melk på kveldstid, så kanskje er hun ikke mett nok?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Vet ikke, men har ofte mye melk. Eneste som er at melka bruker litt lengre tid på og komme ut.4 HI
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Om hun er sulten eller trøtt kan jeg ikke si noe om. Men at hun vil ha nærkontakt hele tiden er nok ikke så uvanlig. Kan være veldig slitsomt. Angående grøt eller annen fast føde er det bare å sette i gang. Det er en kjent sak at flere barneleger bl.a. mener å fullamme i 6 mnd ikke er bra. Du fortsetter å amme så klart, men suplerer med grøt og annet, særlig jernholdig mat. En del babyer får faktisk jernmangel og B-vitaminmangel fordi de fullammes så lenge. Etterhvert begynner nemlig lagrene de er født med å tømmes, ikke alle, særlig små babyer, har store nok lagre til å klare seg i 6 mnd... I U-land der infeksjoner florerer og medisiner er mangelvare er det derimot gunstig å fullamme i 6 mnd. Litt utenom tema kanskje, men dette er mitt svar.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Kanskje hun rett og slett øker? at hun må jobbe så mye for å få ut melken på kvelden/natten at hun vil øke mengden melk for å slippe å jobbe så mye.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #6 Skrevet 24. september 2010 Kan jo være at hun rett og slett ikke har lyst til å ligge på gulvet alene lenger ;-) De blir jo litt mer trøtte og slitne på kvelden. Og det blir tydeligere jo eldre de blir (mer våkne). Ingen fare å begynne med grøt (er jo ikke snakk om posjoner i starten uansett), og det er helt fint å amme i en mnd til også. Eneste jeg synes er litt toskete, er at man gjør ting utifra prinsipp (type: jeg SKAL fullamme til hun er 6 mnd). Man må se an barnet forran seg. Alle er forskjellige!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #7 Skrevet 24. september 2010 Og dessuten: Ingen er supermamma! Man er bare den beste man kan være, og det er godt nok! Anonym 11:30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå