Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Jeg søkte om OS, + barnetilsyn + utdanningstøtte.. For 3 mnd siden, har begynnt på skole, barnet mitt er fylt 4 men har rett på et år til på skolen av Nav og med støtte (OS).. Det fikk jeg beskjed om.. Nå gikk jeg inn på NAV sin side og der står det under utbetaling t jeg får støtte tl barnetilsyn etterbetalt fra august- september. MEN det står ikke noe om overgangstødnad. Jeg går på en makeupskole som er godtkjent av statens lånekasse., som er helt perfekt for meg for jeg klarer ikke universitetet pga problemer jeg har så denne skolen har vært redningen for meg og trives sååå godt. Men nå er jeg redd jeg må slutte om jeg ikke haqr råd til å leve hver måned på dette.. Jeg ringte NAV da sa de at søknadene var behandlet, og at jeg skulle få brev neste uke, og at jeg måtte kontakte dem etter jeg hadde lest vedtakene?!?! Hva kan dette bety?? får jeg ikke overgangstødnad ;(
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Det kan vi ikke vite. Les brevet når det kommer. Kan du ikke få lån/stipend fra lånekassa som andre studenter?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Jo men jeg kan ikke leve på disse pengene hver måned, har betalt skoleavgift på 44.000 nå og har ikke mer penger nå..
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Det burde du tenkt på før, makeup skole, mikke mus skole kalle eg det. hva har du tenkt å jobbe med seinere da. tviler på det er lett å få jobb med noe innen make-up
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Har NAV betalt skolepengene er det nok i orden. Om du derimot har brukt lånekassepengene til å betale skolepengene og ikke har noe formelt, skriftlig vedtak på at du skal få mer penger fra NAV, må du bare krysse fingrene og håpe det beste.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #6 Skrevet 24. september 2010 jeg gidder ikke å høre påstand om at det er mikkemus skole, det er en knallbra skole og utrolig mange gode muligheter etter skolen, det merker jeg alt nå.. JEG SPØR IKKE OM UTDANNELSEN MIN men ang støtten min!!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #7 Skrevet 24. september 2010 Ja jeg har ikke fått dekket skolepengene fra NAV... Men jeg har jo rett på et år til O.S støtte fra nav og det skal jo gjelde under hva som helst utdannelse?!?!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #8 Skrevet 24. september 2010 Selv om du kan få støtte til utdanning betaler ikke NAV for hva som helst. Har de godtatt den utdanningen du har begynt på tidligere i et skriftlig vedtak, får du nok pengene. Om du derimot bare har snakket med en saksbehandler som sa at du kunne søke OS og utdanningsstøtte er det heller uvist. Du må nesten bare vente på brevet og se hva det står.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #9 Skrevet 24. september 2010 Det ordner seg sikkert Har selv vært under OS i fem år...ting kan ta litt tid:) Og så lenge du vet at du oppfyller kravene, så er det vel ikke noe å bekymre seg for? Senk skuldrene og kos deg i helgen med ungen din, så får du vedtaket i neste uke Masse lykke til med make - up skolen! Høres kjempe artig ut og drit i kommentarer fra bedrevitere som egentlig ikke vet stort mer enn alle andre
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #10 Skrevet 24. september 2010 Tror nok du har rett på overgangstønad da du er under utdannelse. så lenge du er alenemor og har barnet vertfall 60% har du mottatt os tidligere? du skal få det i 3 år så lenge minste barnet er under 8 år. og du kan få utvidet så lenge du holder på med utdannelse eller annet som gjør du har lav inntekt. men om du hadde tjent penger hadde du fått redusert os etter hvor mye lønn du får. og etterbetaling skal du får fra den dagen du leverte inn søknad og til søkanden er ferdig behandlet. så om fks nav hadde tatt 6 mnd for behandle søknaden skal du får utbetalt for de 6 mnd. det tror jeg gjelder alt som man søker om hos nav.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #11 Skrevet 24. september 2010 Så lenge barnet er over 3 år har du vel bare rett på OS og utdanningsstøtte hvis det er nødvendig. Det blir jo et skjønnspørsmål for NAV. Om de anser din utdanning som nødvendig får du det dekket. Om de anser det som dårlig tidsbruk slik at du like godt kunne begynt å jobbe, får du det ikke dekket. Så vidt jeg vet er det ingen automatikk i dette. Det må avgjøres i hvert enkelt tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #12 Skrevet 24. september 2010 Jo, det er en Mikke Mus skole. å jobbe som make-up artist vil hvertfall ikke si å ha en 8-16 jobb. du må gjerne begynne 5 på morningen og jobbe til 1 på natten noen kvelder. hvem skal da passe ungen din??? og så er det kjempevanskelig å få jobb i det hele tatt. hobbykurs kaller eg det. liker sminke jeg og, men går ikke på noe skole når det ikke er jobber å få.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå