Gå til innhold

Må Nan varmes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 5 mnd ammes og får litt fast føde til vanlig. I forbindelse med at vi skal reise bort, tenkte jeg at han skulle få litt mme. Mitt spørsmål, som sikkert er dumt, er: må denne melka varmes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, må varmes...

jeg har kjøpt en sånn selvoppvarmende flaske på Babyshop til min kommende baby. Ser veldig kjekt ut til å ha det på tur. Har sett reklame for den i mange blader, så tenkte det var smart. Kankskje verdt å teste ut?

Skrevet

tenker du på den som er ferdigblandet?

bruker du pulver skal det blandes ved 40 grader. den ferdige bruker jeg av og til og har ved et par anledninger ikke hatt mulighet til å varme det og ungen min har drukket den uansett.

Skrevet

Tenkte på den som er ferdig blandet ja. Den kommer jo til å ha romtempratur. Men det er kanskje for lite. Får de vondt i magen hvis melka ikke er 40 grader, tro?

HI

Skrevet

det kan jo varmes i mikroen, så vi har aldri hatt problemer med å få hjelp til å varme.....(serveringssteder, bensinstasjoner el)....

Skrevet

Romtemperatur går helt fint. Grunnen til at melka skal holde ca.40 grader er for at små babyer klarer ikke å regluere temperaturen selv når mat/drikke blir for varm eller for kald, at mange babyer ikke vil ha melk som er for kald og at nan-pulver må blandes ut i ca.40 grader.

Bare husk på at nan skal ikke oppbevares i mer enn 4 timer i romtemperatur

10:43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...