Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #1 Skrevet 24. september 2010 Jeg funderer på å kjøpe lekegrind til babyen min, når startet dere å putte barna i lekegrind
naeette Skrevet 24. september 2010 #2 Skrevet 24. september 2010 Det lurer jeg også på..Nå begynner bæsjungen å bevege seg overalt, så det hadde vært fint å kunne låse henne inne et sted! Hundebur går altså ikke?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #3 Skrevet 24. september 2010 Er det "sett ned på" å ha barnet sitt i lekegrind? Fikk en kommentar av ei venninne om at jeg ikke måtte kjøpe det, og det var sååå synd i bebisen... Når kan man da begynne med det, og når er dem for gammel til å være i den? Koster det mye? Jeg gleder meg å se om bebisen kommer til å være der inne..Jeg tviler. Hun kommer til å grine seg ut med engang.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #4 Skrevet 24. september 2010 Når de begynner å krabbe rundt og ikke har helt kontroll på hva de river ned og støter inni. Da syns jeg det var greit å ha de litt i lekegring når jeg feks måtte på do, lage middag etc. Så slapp jeg å bekymre meg for at de skulle skade seg iallefall. Noen ganger må man ta øynene ifra i 3-4 minutter liksom. Er fint om de like grinden og klarer å aktivisere seg litt selv oppi der da. Men er ikke fan av å ha barna i grind i lengre perioder.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Hei, jeg brukte leikegrinda som seng i stua fra dag en. Har en slik som har regulerbar bunn. Dette kommer jeg til å gjøre nå også, har da et trygt sted å legge fra meg babyen når jeg i tillegg har ei lita tulle på 19 mnd (blir 22 mnd før fødsel). Eldstemann har som sagt vært vant med lekegrind fra fødselen, sitter selvsagt ikke der hele tiden men det er greit å kunne gå alene på do av og til... Nå har ikke grinda blitt brukt til noe annet en ei overdimensjonert leikekasse de siste mnd da men som sagt, når nestemann kommer så blir den seng igjen.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #6 Skrevet 24. september 2010 Det er vel naturlig å begynne når barnet beveger seg. Klarer det å snu seg og kravle bortover golvet er det nok på tide. Er vel normalt fra 6-8 mnd. Har ikke erfaring med grind selv, men ønsker du å gjøre husarbeid mens babyen leker er det vel lurt. Vet om venninner som har, og disse har gjerne to små på en gang. Lurt for å ha kontroll på begge!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #7 Skrevet 24. september 2010 Brukte aldri grinda, ble bare protester.... Hadde hund da eldste var baby, så tenkte det var praktisk, men den stod mest og samla hundehår og leker. Til minsta nå har vi ikke brukt grind, men tror hun er mer typen til å godta å være litt der. Synes ikke man trenger bruke grind så mye, men om man f.eks skal støvsuge/vaske, gå på do og andre småting, så er det jo trygt og fint for barnet å være der om man ikke kan bære ungen med seg. Du kan vel bruke grind så snart ungen er istand til å bevege seg på egenhånd.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #8 Skrevet 24. september 2010 ups, her tråkket jeg visst feil... jeg burde jo ha tenkt meg at en ekte perfekt dibber ikke har lekegrind til barna sine. Når den lille begynner å bli mobil og mor er nødt til å ha fem minutters pause fra å løpe etter å passe på så tenkte jeg kanskje det var bedre med en lekegrind enn å tjore ungen fast i vippestolen foran tv'en, for DET gjør vel ihvertfall ikke en ekte dibber. så spørsmålet var fakisk seriøst. HI
tine0810 Skrevet 24. september 2010 #9 Skrevet 24. september 2010 husker ikke helt, men hadde vel lekegring fra ca 1/2 år..... Vi brukte den mest som en kose/lekegrind......med masse bamser og puter inni, og var plass til meg inni der også:-) (Babydan 6 kanta). Lekegrinden var spesielt fin når han begynte å reise seg, og gå litt....fin å holde seg i, og veldig gøy å gå inn og ut døren til lekegrinden!:-)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #10 Skrevet 24. september 2010 Hadde lekegrind fra dag 1, sånn med bunn som kan heves opp. Vi har hund, en liten en, så måtte ha et sikkert sted å legge fra meg gullet hvis det var noe som måtte gjøres. Ikke det at jeg ikke stoler på hunden, men man vet jo aldri.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2010 #11 Skrevet 24. september 2010 Jeg har tvillinger, og vi har hatt jentene i lekegrind i stua siden de var ca 3 mnd. Dette mest så de skal ha en plass å sove i stua, og en trygg plass jeg kan legge de om jeg må på do o.l. Har fungert veldig bra her, og kan ikke skjønne at det skal være synd i babyen din i lekegrinda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå