Gå til innhold

Til dere som nettopp har født (Ang. renselsen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er riktig plass å spørre, men prøver likevell :).. Dere som nettopp har født: hvor lenge blødde dere etter fødselen? Opplevde dere at det kom mindre og mindre blod, så plutselig MYE rødt friskt blod, med klumper osv? Det har nemlig skjedd med meg.. Lillemor er 6 uker i dag og i går begynte jeg å blø som en foss. Måtte gå fra å bruke truseinnlegg til å bruke store bind, og jeg måtte bytte bind flere ganger i natt. Kjenner bokstavelig talt at det renner (beklager detaljene).. I flere uker før dette har jeg blødd minimalt lyserødt blod, og nå dette.. Blir nesten litt bekymret jeg,,

Videoannonse
Annonse
Gjest Aprilbaby <3
Skrevet

Hei.

Jeg blødde i 3 mnd. Blødde minimalt rett etter fødsel, så tenkte jeg kom til å bli ferdig fort. men der tok jeg feil, hehe. 3 mnd med blod og etterier. Lite gøy, men heldigvis over nå. jordmor sa til meg at etter ca 2 uker ville det komme frisk og mer blod enn vanlig. for da ville "rua" der morkaka var festet løsne. og da også komme klumper. kan være det er det du har nå. du skal vel snart på etterkontroll, hvis du ikke allerede har vært det. greit å høre med legen for å være sikker. eller ring føden å spør. er jo greit at alt er som det skal inni der =) har du hatt etterier?

Skrevet

Jeg var på etterkontroll i går (uten gynekologisk undersøkelse), men da var det ikke begynt merkelig nok. Det begynte timen etter at jeg var hos legen. Hadde etterier første uken, men ikke noe mer. Har snakket med en venninne som er sekretær på legekontoret der jeg går og hun sa at jeg skulle se det ann noen dager for det kunne være mensen som var kommet (selv om jeg ammer), og hvis det fortsetter skal jeg ta kontakt igjen.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Er nok vanlig ja. Jeg trodde jeg var ferdig etter 4 uker, men så etter et par dager var det på`n igjen! Jeg hadde kanskje ikke like stor mengde som deg, men det var av og på i akkurat 7 uker, da ga det seg helt.

Skrevet

Nå har jeg ikke akkurat født,men det er snart et halv år siden.

Renselsen min var akkurat som din. Først masse blod, så mindre og mindre, før det plutselig kom MASSE blod med klumper igjen. Dette var vanlig her for siden jeg hadde keisersnitt var dette sårskorpen inne i livmora som løsnet og kom ut. Dette var et godt tegn for da var det i ferd med å gro riktig der inne:)

Men vil tro blodet koagulerer selvom du ikke har sår der inne. så klumper vil det nok komme uansett. gammelt blod som blir liggende igjen og som kommer ut litt etterhvert.

Skrevet

Renselsen min varte i 9 uker, og var slik du beskriver. Kom og gikk, stoppet et par dager slik at jeg trodde det var over, før det begynte å fossblø igjen. Er nok normalt, selv om de fleste ikke har det slik.

Ser ei her skriver at det kan være mensen som har kommet, men jeg har lest mange steder at hvis man skal si det er mensen som har kommet må det ha gått 14 dager fra siste blødningsdag til det begynner å blø igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...