Bruble Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Vi har i lengre tid vært på jakt etter et nytt sted å bo her. Noe som ikke er lett.. I august kommer noen venner av oss som leier/leide en leilighet som var dobbel så stor som den vi har nå og sier at de har kjøpt seg en ny leilighet og vi kan ta over den de hadde. Noe jeg ble veldig glad for. De har tre mnd oppsigelse på leieboligen og skulle ta over den nye boligen 14.september. Vi kunne ta over etter en mnd oppsigelse her vi bor for øyeblikket. Vi gjorde da en avtale om å dele dagene i september mellom oss når det gjalt flytting sånn at de slapp å betale en mnd ekstra husleie og vi fikk komme inn i den nye. De skulle så ha 3 uker ferie i månedskiftet, hvor hun de to siste skulle til bulgaria med sønnen. Hun sa hun skulle pakke den første uka, også skulle han fortsette mens hun var borte. Det skjedde ikke. To dager før hun kommer hjem 10 sept. forteller han meg at de ikke får begynt å pakke før 22 og flytta før denne helga. og skulle være ferdig utvaska på mandag, ennå jeg hadde bedt pent om å få minst 4 dager til min flytting. De fikk da flyttet på søndag som var, men er ennå ikke ute av leiligheten, de har hatt masse ting stående igjen og ikke noe er vasket der på evigheter. På tirsdag går jeg til de for å høre planen videre får vi har lyst til å få malt kjøkkenet før vi flytter inn( etter avtale med utleier). Joda de skulle hente resten av tingene på onsdag og begynne å vaske. Da jeg kommer hjem fra skolen på onsdag forteller min mann meg at det ikke er blitt gjort noe der. De fikk visst noe annet å gjøre... Jeg går igjen opp til de og spør om tillatelse til å gå å vaske kjøkkenveggene sånn at vi kan begynne å male og de forteller stolt hva de har gjort den dagen. en tur på forsikringskontoret for å snakke om kjøleskapet som de har ødelagt, og de har vært på bruktbutikken og kjøpt seg nytt spisebord, og de skal ta ut tingene sin i dag. Dette var visstnok viktigere enn å vaske leilighet. Jeg får tillatelse til å få å vaske kjøkkenveggene sånn at det er klart til å males i dag. Når jeg kommer dit blir jeg møtt av masse ting og på kjøkkenbenken står kassene til det ødelagte kjøleskapet fulle med vann( sikkert for å vaske de, men de blir jo bakteriebomber siden det var mye mugg på de). Og komfyren sår neddynket i vann for å løse opp drit. Fikk intrykket av at de skulle vaske leiligheten i dag, men neeeeeeeida. Det skal hun gjøre i morgen, og så skal de ta helg, og komme å hente resten etter helga. Dette blir jeg rimelig irritert på og sender en lang sms der jeg saklig forklarer at vi er skuffet over at avtalen i august ikke blir holt og at de denne huka har lovet og lovet og lovet at ting skal bli gjort og ikke blir gjort. Får et surt og barnslig svar tilbake om at jeg ikke skal bestemme hva som skal skje og når med det vi snakket om å dele dagene i september. og at de er fornøyde med å ha fått tømt stort sett alt 23 september. Jeg bestemmer da ingenting! Jeg ber om at ting skjer sånn at vi og får flyttet uten stress og kaos for våre to barn. Hadde de sagt at de trengte masser av tid så hadde vi drøyd oppsigelsen her til oktober. Føler vi ikke får noe igjen for å være snill og avløse de fra en tre mnd oppsigelse. Og jeg tviler sterkt på at de får vasket ut av en 140 kvm stor leilighet i jugendstil med 11 doble vinduer og 3 meter under taket på et par timer i morra. Så da får vel jeg så der å slite frem til søndag får at den skal bli rein, sånn at vi kan flytte inn. Søndag er nemlig eneste dag vi kan få hjelp fra familie. Ble langt dette, men måtte blåse ut litt......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå