Gå til innhold

Jeg hadde gledet meg til flere barn, men så blir det ingen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I lang tid har vi ventet på rette tidspunktet og når det endelig skal skje så har den ene parten ombestemt seg. Det er for dette mennesket ikke viktig akkurat nå. Jeg er fortsatt ung, men barnet mitt er allerede i skolealder nå og jo lengre tid det går og eldre barnet mitt blir jo mer poengløst er det å få flere barn. Jeg fikk barn da jeg var ung av enkle grunnet, barnene man får skaper livet men jeg vill leve et liv etterpå også når barna er voksne. Og jeg makter ikke å sitte der 35 og gravid med nr 2. Skjønner ikke poenget med det og har absolutt ingenting negativt å si om de som gjør det. Få barn når det passer dere og så lenge det går! Hvis jeg ikke blir gravid igjen før jeg er 35 er barnet jeg har nå nesten voksen og hva er da vitsen med flere. Så det jeg skal gjøre nå er å snakke med legen min å få ordnet sterilisering med nedfrysning av egg. Jeg skal rett å slett fjerne egglederne fullt og helt og så kunne bære frem barn senere via livmoren. Slipper jeg EL så forsvinner mens og hva så om jeg sitter der 25 år og i overgangsalderen! Jeg gir meg katta i om jeg plutselig en dag får skjeggvekts på uante plasser og svetter som en gris. Fjerner jeg østrogen produserende "ting" er også kreftfaren redusert! Så til dere som er gravide, pris dere lykkelige! Jeg skulle gjort ALT for å ta del i den klubben. Det er nesten så jeg vurderer å sy igjen hele sjeden! Hva er poenget med sex hvis man ikke ønsker barn! Joda sex er godt men det er ikke livsviktig for meg i det hele tatt og det burde være et fint komprimiss. null barn null sex! simpelt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Jeg er fortsatt ung, men barnet mitt er allerede i skolealder nå og jo lengre tid det går og eldre barnet mitt blir jo mer poengløst er det å få flere barn"

Poengløst?? Jaha.... Ingen vits med flere? Nehei... Best å la det være da

Skrevet

Hvis man ønsker at barna skal ha tilknyttning til hverandre bør det ikke gå over 5 års mellomrom. Hvis det går mer tid så kjenner ikke barna hverandre slik søsken burde kjenne hverandre.

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke innlegget ditt...

Antar du er alene med barnet siden du ikke har mulighet for å få flere nå.

Men ingen vet hva som kommer rundt neste sving og plutselig sitter du der som 35 år gammel småbarnsmor igjen.

Skrevet

Det var da voldsomt. Jeg forstår at du er forbanna på typen din, muligens til og med skilsmisse grunn. Men det var da litt drastisk å fryse ned egg, sterilisere deg og å sy igjen skjeden.

Snakk med mannen din rolig og behersket, og si at det var del av dealen å få barn nå, og at om han ikke er intressert i å være med allikevel så finnes det da måter å få ordnet det på.

Skrevet

Er 3 år mellom meg og søster og det er 7 år mellom meg og bror. Vi påstå at jeg kjenner begge mine søsken like godt og har et godt forholdt til de begge to.

Så, sludder og pølsesvev! Slutt å sutre over poengløse barn!

21:09

Skrevet

Det er 10 og 12 år mellom meg og søsknene mine. Jeg er atpåklatt, men har (og har alltid hatt) kjempegod kontakt med begge to. Lurer på hva du baserer uttalelsen din på. Har du erfaringer selv? Forskning? Kan forsikre deg om at jeg kjenner flere søskenpar med over 5 års mellomrom som har stor glede av hverandre! Her er det 6 år mellom nr 1 og nr 3, og de er perlevenner :)

Skrevet

Du virker jo i total psykisk ubalanse, så det er nok like greit at du ikke får flere barn.

Skrevet

Hehe, lykke til med å finne en lege som er villig til å fjerne eggestokkene på en frisk 25-åring ;)

Har ei venninne som ville sterilisere seg på vanlig måte (uten fjerning av eggestokker) da hun var på den alderen og legen ville ikke gjøre det!

Men skjønner tankegangen din da, har selv en søster som er over 30 år yngre enn meg og hun er jo mer som en niese enn en søster. Er jo glad i henne da, men mer som er reservemor/tante enn som søster, jeg har jo to unger som er eldre enn henne selv..

Kan jo fortelle deg at jeg også har en søster som er 15 år yngre enn meg, har nok vært litt restervemamma for henne også, men nå som hun har passert 20 år har vi et veldig godt forhold. Alt er mulig.

Skrevet

Ja, du vil ha barn, men vil sterilisere deg fordi du ikke får viljen din? Du syns ikke det virker litt mot sin hensikt da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...