Gå til innhold

5. barnesykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble ringt etter fra barnehagen i går da lilleknott var syk. Han var slapp og hadde 38 i temp. Hadde levert han bare 1,5 time før og da var han i helt topp form.

Han var kjemeslapp i går, hadde feber, ville ikke spise eller drikke og sov masse. Når han var våken sa han at han hadde vondt i magen.

Jeg tenkte at det verket i kroppen pga feber og at det var det han mente (er 2 år)

Kl.23 i går kveld kastet han opp- masse:( Holdt det gående inn og ut av dusjen med flere omganger med oppkast og rett etter 24. fikk vi lagt oss.

I dag har han fremdeles hatt feber, men virker kvikkere enn i går og har spis litt.

Men i form. oppdaget jeg at han var veldig rød på armene. Som et slags utslett, men ikke noe prikker eller noe- bare røde områder fra albuen og ned mor hånden.

I kveld da han skulle legge seg så jeg at han var slik på lår og beina også. Han har ikke kjempehøy temp (38-39) og klager ikke på utslettet. Noe av utslettet på lår og bein er litt vablete (altså stikker litt mer ut enn huden) men på armene kan jeg ikke kjenne det, bare ser det røde.

Snakket med moren min i kveld og hun fortalte at i barnehagen hennes var det fler barn som hadde hatt 5. barnesykdom og de hadde hatt samme utslett, feber og oppkast...

Men er dette smitsom?

Og er det noe spes man skal ta hensyn til eller gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...