Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 altså det er en gjeng med gutter 5-6 st som er å leker sammen nesten hver dag. hos oss får de lov å komme inn og likeså hos de 4 andre men hos den ene gutten får man ikke lov å komme inn å leke.pga mamma er sliten mamma vil ha ro mamma skal slappe av ,det skal ikke rotes osv...det har alltid vært sånn.synes dt blir for dumt at det er bare hos oss og de andre guttene de kan få lov å komm inn til men ikke hos han ene gutten.. greit at mor jobber (ikke hver dag) men det gjør vi andre også så det at hun skal ha fred og ro det er bare tull...har man unger så får man vel ta ansvar eller hva synes dere? synes dere at vi burde si nei til han gutten om å komme inn når vår ikke får komme til han?selv om de andre får komme inn til oss føler jeg meg slem som sier nei til han andre..men burde jeg gjort det eller? det skal jo på en måte ikke flys bare her og der men likt hos olle føler jeg.altså at det skal være lov å komme inn til hverandre.det er ikke snakk om hver dag da men sånn generellt. takkfor tips
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Jeg synes iallefall ikke at du skal si nei til å ha den ene gutten inne hos dere. Da ekskluderer du han fra guttegjengen, å mulig han kan bli ertet/mobbet av de andre pga. dette. Det er jo ikke guttens skyld at de ikke får komme inn der! Kan du ikke ta en prat med mora en gang anledningen byr seg. Si at det er kjekt at guttene leker inne hos hverandre, da vet dere hvor de er også. Spør (gjør deg dum....) om hvordan de oppfører seg når de er hos de, hva de gjør og grensesetting der osv. Da får du svar, å kan ta ting derifra.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Du kan joikke seriøst mene at du skal stenge gutten ute fordi moren hans ikke vil ha dem inne? Kansje hun har en grunn til det? Migrene f.eks? Uansett så er det ikke gutten sin skyld, så da skal det heller ikke gå ut over ham. Dårlig gjort mot ham å stenge ham ute p.g.a problemer han muligens har hjemme hos seg..
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 Det er da ikke barnets feil at moren ikke orker besøk. Du vet ikke hvorfor denne moren sier nei, det kan være noe helt annet enn det du tror og vet om. Enten lar du det ligge, eller så får du kvinne deg opp og spørre henne rett ut. Sønnen hennes bør i hvertfall ikke straffes for det.
Lilleleen Skrevet 23. september 2010 #5 Skrevet 23. september 2010 Vær heller glad for at guttene er hos dere, da vet du hva de holder på¨med og du blir kjent med din sønns kamerater. Det får jo ikke den mammaen som ikke orker å ha barna hos seg.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #6 Skrevet 23. september 2010 Kanskje hun har en grunn hun ikke vil fortelle om... Kronisk sykdom, depresjon, angst e.l. Kanskje du får svar hvis du spør i stedetfor å si hva du synes på en anklagende måte (tror ikke du hadde planlagt det, men prøv i allefall å unngå det i første omgang). Hvis det er noe slikt som er grunnen, så kanskje det går an å få til en ordning hvis en av dere andre mødrene er inne hos henne samtidig som guttene er der (hvis hun f.eks. er utrygg på å ha alle der alene). Grunnen kan selvfølgelig være det du sier, men tenk på at det også kan være andre grunner... Uansett greit at en av dere andre prater med henne så snart som mulig før dere har baksnakket henne alt for mye...
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #7 Skrevet 23. september 2010 Syns det er underlig at du i det hele tatt tenker tanken å utestenge han. Han kan da ikke lastes for morens oppførsel.
Lilleleen Skrevet 23. september 2010 #8 Skrevet 23. september 2010 Og for all del, ikke steng den ene gutten ute! Det er ikke hans sin skyld at han sin mor ikke orker!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #9 Skrevet 23. september 2010 Det kan være grunner som du ikke vet om som gjør at de ikke kan være hjemme hos den ene gutten. Nei, du må for alt i verden ikke holde den ene gutten stå alene ute.. Å eksludere noen på den måten er rett og slett motbydelig. Sett deg inn i den lille guttens situasjon.. Hvordan hadde du følt det da? Jeg ville hørt med moren til gutten om det kunne være mulig å planlegge besøk en gang i blandt.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #10 Skrevet 23. september 2010 hi her.. nei jeg har aldrig nektet gutten å komme inn.vil jo at de alle skal leke sammen og vet at de leker fint. hun skal ha fred og ro .dere aner ikke hvor mye hun skriker på de unga sine fordi de bråker)leker høylytt og hun skal bare ha ro og fred. jeg har som sagt ingenting imot at alle er her.de er velkommen men føler at når dama kan snakke i tlf døgnet rundt men å ikke bry seg om unga sine da vet ikke jeg hva dere sier.. føler at dere skal hakke på meg her fordi jeg MÅ akseptere at guttene ikke kommer inn til han gutten.har faktik snakket med mange foreldre og de synes det er feil at de aldrig får kommet inn til han.og mora sliter ikke nei.hun skal bare ha fred.og mannfolk på besøk hele tiden.gjerne forskjellige. det er jo ikke guttens feil nei men de andre unga begynner jo å lure også hvorfor de aldrig får kommet inn til han. og det er da Han gutten kanskje blir stengt utenfor har dere tenkt på det ???
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #11 Skrevet 23. september 2010 Hadde guttene vært hos dere hver dag, så kunne jeg forstått din frustrasjon. Men her er de en stor gjeng, hvor det kun er 1 av dem som ikke får ta med hele bøtteballetten hjem. Dvs. at dere har avlastning nok i de andre foreldrene, og det å irritere seg over den ene mora er bortkastet og tåpelig spør du meg. Kanskje har hun personlige begrensninger som gjør at hun ikke makter å ha 6 gutter inne i huset. Jeg hadde ikke orket det selv. Et par om gangen hadde vært helt ok, men ikke hele byggefeltet. Men for all del, steng nå ikke ute den stakkars gutten. Har har ikke gjort noe galt, og det er ikke hans "feil". Da er du rimelig blåst om du gjør det. Utrolig at du i det hele tatt vurderer det.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #12 Skrevet 23. september 2010 nei jeg har aldrig nektet gutten å komme inn.vil jo at de alle skal leke sammen og vet at de leker fint. hun skal ha fred og ro .dere aner ikke hvor mye hun skriker på de unga sine fordi de bråker)leker høylytt og hun skal bare ha ro og fred. jeg har som sagt ingenting imot at alle er her.de er velkommen men føler at når dama kan snakke i tlf døgnet rundt men å ikke bry seg om unga sine da vet ikke jeg hva dere sier.. føler at dere skal hakke på meg her fordi jeg MÅ akseptere at guttene ikke kommer inn til han gutten.har faktik snakket med mange foreldre og de synes det er feil at de aldrig får kommet inn til han.og mora sliter ikke nei.hun skal bare ha fred.og mannfolk på besøk hele tiden.gjerne forskjellige. det er jo ikke guttens feil nei men de andre unga begynner jo å lure også hvorfor de aldrig får kommet inn til han. og det er da Han gutten kanskje blir stengt utenfor har dere tenkt på det ??? hi
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #13 Skrevet 23. september 2010 Hvis denne mora skriker sånn på ungene, hvorfor vil du at de skal inn der da, i det hele tatt?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #14 Skrevet 23. september 2010 denne gutten har flydd hos oss hver dag før ja..men da sa jeg stopp. man kan da ikke akseptere alt vel? vi har vel krav på litt privatliv. denne gutten er tynn som en flis han spiser brødskiver til middag.han får kjeft hver dag. han er helt stresset. synes synd på han ja men kan ikke la han komme til oss så forr han har kommet fra skolen.det går 10 min etter han kom hjem så er han ute igjen og skal opp hit.vi trenger faktisk spise middag og gjøre lekser og slappe av ifred av og til.så det har til tider vært mye mas med han gutten.flere av foreldrene i gata har nektet han å komme inn fordi han fløy dit hver eneste dag og maset. Og som jeg sa Jeg vurdere ikke jeg har aldrig nektet han men til tider blir det for mye.jeg ville bare høre deres menning jeg hi
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #15 Skrevet 23. september 2010 Hun skriker på unga sine ikke andres vel...... hi
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #16 Skrevet 23. september 2010 Det er helt OK å si til et barn som kommer på døren at det ikke passer akkuratt nå, fordi dere skal gjøre lekser og spise middag. Slik var det iallefall når vi var små, og ingen som tok seg nær av det. Det er heller ingen som sier at barna MÅ være inne å leke. Selv måtte vi som oftest leke ute, og fikk kun være inne å leke hvis været var skikkelig surt. Hvis du er bekymret for barnets velvære bør du ta en samtale med moren, og evt. vurdere å ta en telefon til BV for å forhøre deg om hva de syns.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #17 Skrevet 23. september 2010 Til HI Lærte du aldri at det alltid er stor bokstav etter punktum? Slitsomt å lese innleggene dine. At du hele tatt tenker (du må jo ha tenkt tanken når du skriver det her) å ekskludere dette ene barnet sier mye om deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå