Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Sønnen min hadde så lyst til å smake på frokostblanding, og i dag kjøpte jeg det. Det var fra Nestle, en firkornblanding med 71% fullkorn. Han likte dette. Det er sukker i, det står nevnt som nr 2 av ingrediensene, men først 71% fullkornsmel. Han åt tidligere ganske mye til lunsj. De i barnehagen nevnte det flere ganger, ettersom han kunne spise både fire og fem skiver der. De smurte maten der. Nå har han begynt på skolen, og må ha med niste. Det spiser han lite av. Vi begynte friskt med å sende med 5 skiver, men sender nå med to. Det er svært sjelden han spiser en hel skive, ofte bare en bit. Jeg har studert, tenkt og fundert på hva iallverden vi kan sende med han som han kan ha, men ingenting nytter. Så tenkte jeg da, siden han likte denne frokostblandingen, om den kunne være et alternativ? Den er jo litt søt, men jeg vet ikke nøyaktig hvor mye sukker som er i...
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Ikke så dumt som dere gjør det nå, men jeg vil i tillegg anbefale gulrøtter og andre rotgrønnnsaker. Det holder blodsulkeret hans jevnere enn kun frokostblanding, og det tar lengre tid før sultfølelsen kommer igjen.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 u må huske på at når han er på skolen er de i mye mindre bevegelse iløpet av en dag enn hva han var i barnehagen. Så det er ikke noe rart han trenger mindre mat, men bare ett par biter er utrolig lite.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 Du må huske på at når han er på skolen er de i mye mindre bevegelse iløpet av en dag enn hva han var i barnehagen. Så det er ikke noe rart han trenger mindre mat, men bare ett par biter er utrolig lite. Kanskje han kan få velge selv hva han vil ha på brødskivene? Eller spørre hva han vil ha med som niste?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #5 Skrevet 23. september 2010 han har selv ønske om å ha syltetøy på nista, men det ser jeg for meg blir noe utrolig gris. Han er ikke veldig langt fremme motorisk, så jeg er usikker på om han hadde mestra å smøre syltetøyet på selv, det blir fort litt gris her hjemme, pluss at han ikke helt klarer å beregne mengde og tar litt i overkant mye. Men det er jo sant at han er mindre i bevegelse, men han er i overkant aktiv når han har anledning...
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #6 Skrevet 23. september 2010 Her lar jeg ungene spise frokostblanding til kvelds hver eneste dag.. Ser overhodet ikke noe galt i det jeg, det er jo fullkorn selv om det er litt sukker også. Sukker er det i alt fra brunost til yoghurt, så det er ikke værre med en frokostblanding. Det er mange å velge i, og både Cherioos og Havre/rugputer er populært her, ikke mer usunt en en skive sabeltannbrød med brunost ihvertfall! Har selv en gutt som ikke er så glad i nistemat, han får både lompe, kalde fiskekaker, polarbrød, knekkebrød, små rosinpakker, havrekjeks, fiskepudding, gulerøtter, god morgen yoghurt osv i sekken sin. Fungerer greit det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå