Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Ser det ofte nevnt her, men vet ikke hva det betyr.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 At jordmor tøyer livmormunnen får å få fortgang i åpningsfasen. Helt for j... vondt. Jeg syns det og hinneløsning var noe av det værste under fødselen.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Stripping er ikke det samme som tøying, det er når legen eller jordmor løsner fosterhinnen ved å stikke en finger opp i livmorhalsen og dra den rundt slik at hinnen løsner. Nei det høres vel ikke så digg ut, men slapper du av så er det ikke så ille. Jeg lærte også et knep på sykehuset da jeg fødte (og ble strippet og tøyd flere ganger underveis fordi fødselen måtte settes igang), hvis du knytter begge hendene og legger dem under rompa når strippingen skal skje så kommer underlivet opp slik at de lettere kommer til og det gjør også langt mindre vondt. Kan anbefales å huske på hvis du skal strippes, jeg har opplevd stripping også uten nevene under rompa og det var ikke behagelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå