Gå til innhold

Trenger noe Couscous hjelp:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt lenge på å utvide horisonten litt innen matveiene:)

Nå skal vi ha couscous som tilbehør til gryterett. Første gangen jeg tilbereder denne, men spørsmålet er vel om hvordan konsistensen på denne skal være når den er ferdig?

Det sto på tilberedninga at vannet skulle koke opp først og tas av plata. Deretter blanda jeg i couscousen og rørte rundt, men synes det blei så lite vann ifht gryn? Når dette hadde trukket 4 min skulle jeg tilsette littegranne smør og så skulle det hele koke i 3-4 min på plata, men synes jo det ikke var noe å koke på? Det var jo helt tørt og det satte seg bare i bunnen...

Så jeg tilsatte litt vann bare.

Ikke enkelt dette her:) Prøver jo å følge anvisninga, men er likevel usikker på om det blir riktig:) :)

Smaker godt da, ikke noe grynete konsistens i hvertfall:) Hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å bruke mer vann enn det som står. Godt å bruke buljong i vannet for å få mer smak. Evnt. blande i grønnsaker.

Skrevet

Tusen takk:) Da bruker jeg mere vann neste gang.

Ble godt, men jeg må nok lete frem stålulla for å skrubbe løst det som ble litt svidd:) Blir nok ikke siste ganga jeg lager couscous til middag:)

Skrevet

Jeg bruker litt mer vann enn det som står. Koker opp, har i smør og lar det trekke i ca.5 min.

Koker ikke etterpå.

Skrevet

Hvis du f.eks skal bruke couscous til kylling/fisk, er det veldig godt å skvise saften av en sitron oppi kokevannet, gir veldig god smak:)

Skrevet

Mmm, takk for tips;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...