Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Oppgave om mennesekets grunnleggende behov i et sykepleieperspektiv... Hvordan skal vi forstå sykepleiepersoektiv og se det i sammenheng med ulike sykepleieteorier? er ikke lett det her... Kan noen gi meg litt hjelp på veien:)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Hehe. Går du på høgskolen i Oslo eller? Jeg går der, og vi har nettop gjort den oppgaven skjønner du!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 ja, gjør det:) verden er liten..hehe
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #5 Skrevet 23. september 2010 Synes det er spørsmål her daglig om oppgaver på sykepleien. Hva med å prøve selv, og ikke jukse så jævlig?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #6 Skrevet 23. september 2010 Jukse for å få noe inspirasjon, og noen tips til å skrive oppgaver? Da har ikke skjønt så mye, 14:39 .. Trodde at det å jukse var å ha med seg ulovlige notater på prøver/eksamner, og å skrive/kopiere rett ifra andres arbeid jeg!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #7 Skrevet 23. september 2010 Nå vet ikke jeg hva slags oppgave dette er og hvor omfattende den er, men jeg ville valgt to sykepleierteoretikere og tatt deres teorier og drøftet teoriene i forhold til det praktiske ved et sykepleierperspektiv og hvordan vi kan bruke teoretikerne i vårt praktiske arbeid. Kan vi f.eks bruke Henderson og/eller Orem i vårt praktiske arbeid som sykepleiere for å dekke pasientens grunnleggende behov? Er det mulig å arbeide som sykepleier og kun bruke en sykepleierteoretiker, eller bruker man (mer eller mindre) automatisk flere som man kombinerer, og hvorfor det? Styrker/svakheter ved de forskjellige teoriene og hvorfor man kombinerer bruken av disse etc. Vet ikke hvor hjelpsomt dette var, men en god beskrivelse av hva sykepleierperspektiv bør du klare å finne i skolebøkene. Teoretiker oppgavene er aldri lette, og de er fulle av fallgruver hvis man misforstår, men les oppgave teksten grundig, og reflekter over hvorfor du skriver som du gjør. Har man gode nok begrunnelser for å skrive som man gjør, går det stort sett bra. Masse lykke til ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #8 Skrevet 23. september 2010 jepp, deltid. så da sitter vi nok i samme rom innimellom.hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå