jordbærsjokolade Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Nevermind om det ser profft ut, men er det pent? Jeg syntes ikke det er stygt ihvertfall. Vi vurderer det fordi vi er så klønete også koster det litt for mye til at vi vil ansette noen for å gjøre jobben for oss. Ikke har vi kappsag heller. Kan vi ha hjørneklosser på barnerommet og på gangen eller vil alle som kommer inn si "herregud, hjørneklosser liksom"? Og sånn i forhold til lister..male de før eller eller de er oppe på veggene? Hvis man maler de før, hva med spikerhull da?
Lillebror og stoerebror Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Jeg syntes det er helt tragisk med hjørneklosser. Der vi bodde før var det hjørneklosser og det er nok dårlige minner derfra desverre. Jeg ble aldri fornøyd. Jeg ville nok fått en snekker til å sette opp listene om du ikke får det til selv. Det koster ikke så mye for det går veldig fort for en snekker å gjøre det. Listene males først (hvis de ikke er ferdigmalt) så settes de opp. Hvit acryl i toppen så du ikke får skyggepartier og hvit sparkel i spiggerhullene før du maler på nytt. Vannbasert i taket og øljebassert rundt vinduer og gulv er hovedregelen. Nå finnes det mange typer maling og det finnes vannbassert oljemaling osv. Jeg vil ikke anbefale det. Bruk standard maling.
Blubblubb Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Skal dere gjøre det selv vil jeg anbefale hjørneklosser. Dere får det aldri pent uten skikkelig utstyr og erfaring. Vi har prøvd og gubben er ganske handy. Det finnes jo ulike typer hjørneklosser, og passer de til resten av interiøret er det ikke noe problem. Heller hjørneklosser enn svære gliper, sier nå jeg. Vi har hjørneklosser i noen rom - på barnerommet ser jeg absolutt ikke problemet. Synes det kan være søtt og koselig, jeg. Kan du male listene først er det jo supert! Da slipper man søl i tak og på vegger og gulv. Dessutene er det tungt å male med kosten over hodet hele tida... Evt kan man grunne og male første strøk før og kun siste strøk etter at listene er satt opp - eller bare gå over og male spikerslag og kanter.
It's all about me Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 Jeg synes det ser skikkelig dumt ut. Men så er jeg veldig glad i rene flater og har planer om at nyhuset skal være fullstendig uten lister i det heletatt der det er mulig
Hikken Skrevet 23. september 2010 #5 Skrevet 23. september 2010 Hehe, jeg hadde nok sagt (eller i hverfall tenkt) "herregud, hjørneklosser liksom".. Men du? Skal dere ha hvite lister? Vi gjorde det selv, og selv om mannen er handy ble det litt ujevne overganger. Det løste vi enkelt med en tube akryl, fylte i sprekkene og glattet med en finger, og nå har man ikke sjans til å se at det ikke er listene som er perfekt lagt med mindre man går helt opp i lista og sjekker )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå