Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Åååååå! Blir så forbanna på naboens katt! Den har lagt sin elsk på vogner - og idag er det tredje gangen jeg finner katten i vogna når mini sover luren sin ute. Har selvfølgelig på myggnetting og regntrekk UANSETT, og sjekker hyppig + at jeg har babycall. Idag hørte jeg at noe slo inn, og ungen begynte å hylskrike ti sekunder etter. Så da sprang jeg ut og joda, der lå han. Oppå regntrekket i fotenden heldigvis - kom seg ikke lenger. Men utrolig ekkelt!! Den VIL jo ned i vogna. Eieren av katten har også ett lite barn, og den går ned i den vogna også. Dersom man feks glemmer å dekke til vogna når man tar ungen inn er katten der med engang! BLIR SPRØ! Hva kan jeg gjøre!? Har ikke lyst at ungen skal sove ute lenger jeg nå :/ Lyst å be de avlive el omplassere katten. Det er jo livsfarlig!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Haha! Om noen hadde bedt meg om å omplassere eller avlive katten pga. det der så hadde jeg sagt: HAHA! Du har myggnetting og regntrekk på. Hva er problemet? Katten kommer seg ikke nedi vogna
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Det er bare å venne seg til, katter går forran alt og er ledere på jorda. Hilsen ei som er like gal på alle kattekrekene som tar seg til rette og alle eierene som mener det er vår skyld at kattene driter på vår trapp fordi kattene følger bare instinktet og kan jo ikke holdes inne eller i bånd. Grrrr.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 Jeg har et konstruktivt forslag som ikke går ut på nabokrangel med krav om avliving eller andre krigstanker. Min erfaring er at slike krav bare fører til at naboen misliker deg. Det vil ikke hjelpe på situasjonen. Vannpistol. Det er svært effektivt. Sitt på lur når du har lagt mini og gi katten en skikkelig dusj idet den hopper opp i vogna. Gjør du det noen dager på rad, og klarer å vokte vogna slik at den får spruten konsekvent når den prøver, ja da lærer den utrolig fort. Og ingen kan anklage deg for dyreplageri. Det er en viss sjanse for litt vannsprut på vogna, men har du på regntrekket skal vel det gå bra. Katter hater vann, men det er ikke farlig.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #5 Skrevet 23. september 2010 Plutselig en dag gjør den jo det!!! Eller den gjør det hos noen andre som glemte myggnettingen en dag. Eller noen passer ungen å glemmer å ha på regntrekk fordi det ikke regner....! Hadde det vært en gang med en tilfeldig katt hadde det jo vært noe, men denne katten VIL KONSEKVENT nedi vogna! Skal den ta ett liv før man skal vurdere å avlive katten liksom?? HI
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #6 Skrevet 23. september 2010 Nå er det slik at det er DIN jobb å passe på barnet ditt. Man kan ikke avlive katter, forby biler, tette igjen havet og fjerne alt som kan være en potensiell trussel for ditt barn. Du får bare passe på og bruke myggnetting og/eller regntrekk på vogna slik vi andre gjør for å forhindre at katter kommer på uventet besøk.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #7 Skrevet 23. september 2010 Jeg er sikker på at katteeieren synes at dette er veldig pinlig og ekkelt. Jeg er seløv katteeier og gremmes av tanken over at de muligens gjør fra seg i blomsterbedet til naboene våre. Det er dessverre ikke så mye jeg kan få gjort med det, med unntak av å gjøre mitt eget blomsterbed mer innbydende for kattene. Når det gjelder vogna så har du jo gjort ditt for å sikre barnet ditt. Katten klarer ikke å gjøre ungen din noe når du har både myggnetting og regntrekk. I tillegg har du jo babycall. Men du, katter liker ikke vann. Hva med å ta med et litermål med vann neste gang, så pusen får seg en støkk? Hvis du ikke klarer å slå deg til ro med situasjonen ville jeg begynt med å la barnet sove inne. Vil du la barnet få frisk luft kan du jo åpne vinduet på vidt gap og heller kle barnet i uteklær.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #8 Skrevet 23. september 2010 Så du setter katten din forran barnet ditt? Du må jo være helt idiot om du selv ville hatt en katt som hoppet opp i vognen til ett spedbarn ved hver eneste sjanse den fikk. Barn burde du iallfall ikke få ha. Jeg har ikke noe imot katter GENERELT, bare denne som elsker å ligge i vogner.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #9 Skrevet 23. september 2010 "Barn burde du iallfall ikke få ha" HAHAHA! Det ultimate dib-argumentet Du får ha en fin dag og fortsatt god bedring:-)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #10 Skrevet 23. september 2010 Jeg skjønner at du kan få litt noia fordi du er redd for at barnet ditt skal bli kvalt. Jeg har flere katter selv, og de får ikke lov å være på soverommet eller i vogna til barnet mitt. De har lært seg hvor de får lov å være og ikke være. Det er min jobb å passe på at vesla ikke får kattebesøk i vogna si. Fakta er at kattenett og slike regntrekk er veldig trygge. Kattene er ikke så smarte at de greier å løsne på slikt. For så klart vil pus ned i vogna og kose seg. De elsker å ligge lunt og trygt akkurat slik som vi. Når du nå puster ut og har roet deg litt så skjønner du sikkert at du overreagerer litt. Men selvsagt, ha på kattenett og lignende. Husk at katter er veldig kjære familiemedlemmer. Hadde noen nabo bedt meg avlive katten min, hadde jeg mislikt kraftig den naboen for resten av livet.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #11 Skrevet 23. september 2010 Akkurat som 14.28 skriver, hadde min nabo bedt meg avlive katten min fordi hun ikke er istand til å passe på barnet sitt, så hadde jeg mislikt denne naboen til evig tid.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #12 Skrevet 23. september 2010 Spør naboen om dere skal gå sammen om å lage to kasser med stødig hønsenetting som kan plasseres over barnevognene. Enten over liggedelen alene, eller ala et hønsebur som hele vogna kan trilles inn i og lukkes. Da kan man gjøre noe sammen, og det koster ikke all verden heller. Finnes mange ulike nettinger å få tak i. Har lagd ei kasse til min vogn, både katter og mye skjære her.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #13 Skrevet 23. september 2010 En katt er en katt og selvfølgelig elsker de å ligge nedi ei varm og myk barnevogn! Katter går løse, og er det ikke naboens katt, så kommer det gjerne en annen. Du kan ikke forlange at alle skal avlive kattene sine fordi de hopper oppi barnevogner... ;-) Man kan lære kattene sine å ikke hoppe oppi senger og barnevogner hjemme hos seg selv, men de er ikke smarte nok til å skjønne at det gjelder barnevogner andre steder... Du må uansett bare dekke vogna slik at verken katter, fugler eller veps kommer nedi. Sånn er det bare. Men, som flere sier, katter hater vann. Vannpistol/gevær er genialt, og spruter du på katten et par ganger når den hopper oppi vogna, vil den tro at denne vogna er et sted man blir ubehagelig våt, og den vil holde seg unna.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #14 Skrevet 23. september 2010 Regntrekk? Hvor blir det av alle som er hysteriske pga helseteppe foran vogna? Og, nå regntrekk pga en katt??
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #15 Skrevet 23. september 2010 Hva bruker du når det regner da? Paraply? Regntrekk har forresten åpning forran kalesjen - derfor myggnetting.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #16 Skrevet 23. september 2010 Selvfølgelig gjør den dette, det er jo en katt! Katter liker å ligge lunt og varmt, og vogner er det ultimate paradis i så måte. Det er bl a derfor man ikke forlater unger ubevoktet utendørs, og i alle fall har trekk på vogna hvis man velger å gjøre det likevel. Om ikke denne katten er der, vil en annen katt ta over reviret, inkl vogna di..
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #17 Skrevet 23. september 2010 Du må passe på barnet ditt, og naboens katt!!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #18 Skrevet 23. september 2010 har ikke lest andre svar men herrefryd da. må barnet sove ute ?? hadde aldri klart noe sånn uansett jeg. er det frisk luft som skal til så åpne på soverommet og legg ungen der
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #19 Skrevet 23. september 2010 Kanskje du kan sette vognen inn til et hjørne og prøve å feste en paraply mot den andre siden av vognen.. Vet ikke om skjønnte hva jeg mente.. skjønner det nesten ikke selv engang ;-) Jeg har stor forståelse for at du vil avlive katten, huff...........
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #20 Skrevet 23. september 2010 Du kan nok ikke gjøre annet enn å passe på og evt la barnet sove inne. Husk at babyen blir stor og da er ikke dette et problem lenger! Herregud altså!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #21 Skrevet 23. september 2010 Ser du trenger noen skikkelige råd. Det er alltid så mange sure svar å få her inne på anonymforumet. Jeg anbefaler at du smører hjulene/understellet av vogna med et middel kattene ikke liker. Salmiakk er visstnok ekstremt effektivt, men det lukter jo rimelig ille for oss også, så vet ikke om jeg ville valgt akkurat det til vogna...kanskje ikke helt trygt. Man får kjøpt et middel på dyrebutikken som skal holde katter vekk, men som vi ikke synes stinker. Ikke er det giftig heller. Dette fungerer fint, for katter har mye sterkere luktesans enn oss og holder seg langt unna ting de ikke liker. Om du i tillegg vokter vogna bedre i en periode, kan du skvette litt vann mot katten om den går for nært, men vær litt forsiktig med å gjøre den våt når det blir frost ute. Du vil jo ikke bli beskyldt for å forsøke å drepe katten heller. Katter er ikke dumme dyr, men de kan være ekstremt sta. Du må bare la den forstå at du aldri vil la den slippe unna med å gå i vogna, så vil den etter hvert gi opp. Godsnakk med naboen du, og spør om de ikke heller vil kjøpe en sånn spray fra dyrebutikken, siden de jo ikke klarer å holde katten unna vognen sin heller. Kanskje er de helt med. Å forlange den avlivet kommer du ikke noe sted med, annet enn at du får deg fiender.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #22 Skrevet 23. september 2010 Du får ta katta når den gjør det, da. Spyl vann på den, kast den ned fra vogna, et eller annet. Strø pepper der hvor vogna står, f.eks Jeg har katter selv, men aldri vært plaga av at de går oppi noe vogner. Eller jo, minstepusen legger seg i dukkevogna til jentungen....
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #23 Skrevet 23. september 2010 Hadde naboen forlangt at jeg skulle avlive katten min fordi hun ikke klarte å passe på sin egen unge, hadde jeg blitt forbanna! Man kan jo uansett ikke overlate ungen til seg selv ute i vogna, da det er flere farer som lurer enn bare katter... Nei, pass på ungen din selv! Uff, nå ble jeg provosert!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #24 Skrevet 23. september 2010 har du vurdert sånn kattenett? Jeg vet ikke hvordan eller om det fungerer, men jeg har arvet et og tenker å bruke det på vogna når den står ute.. mange katter i nabolaget her!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #25 Skrevet 23. september 2010 Hehe må le litt! Alle katter elsker vel vogner:) så lenge du har myggnett over vil den ikke komme seg nedi vogna. Har selv to katter, hvorav den ene ikke bryr seg om vogna mens den andre legger seg på fotenden så snart hun får sjansen. Derfor sørger jeg for at hun ikke kommer seg inn i den. Og i all verden, våknet ungen din av at katta hoppet opp på vogna? Må sove utrolig lett;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå