gravid med nr2 Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 eg har ei jenta på 3 1/2 år, og om to veker skal me få ei lita jente til... er det vanlig å gi litt presanger til storesøsken i tida på sjukehuset? at dei store får ein liten ting då? evt kva tenker dåke å gå til storesøsken? håper dåke har noken tips?
cadence Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Et spill, bok, noe fra ønskelista til jul? Datteren min på 10 år skal få Nintendo DS-spill av lillesøster, samt et ridekurs fra nyttår fra oss voksne.
carina86 Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 vi har egentlig ikke snakket om det. men i helgen kjøpte vi en T-skjorte med navnet til Jr på, kanskje spare den til da, men vi må kanskje prate om dette, vi ar 18dager igjen til termin, så passer seg vel å prate om det nå. hehe
Ziz Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 Mange mener at barn ikke skal forvente slike ting, og burde forstå at det er de ikke bør få gaver, men jeg synes det er helt på sin plass å ta hensyn til kommende storesøsken. Som besøkende har jeg og tatt med meg en liten ting til søsken, så ikke all oppmerksomheten faller på den nyfødte. Da har jeg gjerne valgt å kjøpe spill, lego, en bok....-noe som man kan gjøre sammen med barnet. Da får de en ting, samt oppmerksomhet.
Ella78 m/ A&M Skrevet 23. september 2010 #5 Skrevet 23. september 2010 Nå er det ganske lenge til jeg har termin, men ja, jeg har så absolutt tenkt å kjøpe en gave til storebror. Kanskje den skal være fra babyen. Vet ikke helt hva vi skal kjøpe da, storebror kommer til å være ca 2,5 år når nestemann kommer....
nurknr3<3 Skrevet 23. september 2010 #6 Skrevet 23. september 2010 jeg tenkte jeg skulle kjøpe inn noen smågaver, som hun kan få hvis lillesøster får gaver og ikke hun. tenkte hårstrikker, bøker, puslespill, ol.
gravid med nr2 Skrevet 23. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. september 2010 tusen takk for tips:) får sjå om eg finne litt småting:) hu er egentlig litt lei av magen og heile babyen,,, veit jo ikkje kva som skal skje... så får gjera da litt spennande m litt små pakka:)
engel81 - g08, g10 Skrevet 23. september 2010 #8 Skrevet 23. september 2010 Her er den kommende storebror 2 år. Har kjøpt bok og DVD med Elias (han er veldig fan av Elias!) Tenkte at boka kan vi jo kanskje lese sammen med en gang, mens DVD'en kan være god å ha f.eks når jeg skal amme og han vil være sammen med oss. Tenkte han skulle få det første gang ham kommer på besøk på sykehuset.
kidos! Skrevet 23. september 2010 #9 Skrevet 23. september 2010 Storesøster blir 3 år ca 1mnd etter termin. Vi har tenkt å kjøpe en babyborndukke til henne. Hun er veldig opptatt av babydukker, men har bare sånne som har kropp av tøy. Tenkte det kanksje ville være morsomt med en hun kan bade,samtidig med at vi bader lillesøster osv. Til bursdagen 1mnd senere har vi tenkt på et stellebord til babydukken, så vi kan stelle ved siden av hverandre.
07 +08:) +10:-) Skrevet 24. september 2010 #10 Skrevet 24. september 2010 jeg skal kjøpe ett barne bæresjal som ho kan bære dukka i da jeg bærer babyen, jenta mi blir nesten 3,5 år. Lillebror på 2 vet jeg ikke helt enda
Kialin Skrevet 24. september 2010 #11 Skrevet 24. september 2010 Vi tenker at storebror må involveres. Derfor skal han få en liten gave fra babyen når babyen kommer ut (og sier vræææl!). Ingen stor ting, bare sånn at han ikke føler seg tilsidesatt, og at det er ganske kult med å få lille søster -som attpåtil har med gave til ham!
knekkebrød Skrevet 24. september 2010 #12 Skrevet 24. september 2010 Mangler du noe som helst til nr.2? Jeg har sagt ifra til alle at vi KUN ønsker oss noe til de to største. Babyen som kommer har altfor mye!! Og det er ikke innholdet som teller for de største nå. Bare at de blir husket på.... bøker, spill, tegnesaker, sjokolade?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå