Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Har en venninne som alltid spør på høsten om sønnen hennes kan få vinterklær, sko etc fra sønnen min siden han er eldre. Problemet er at jeg som oftest ønsker en liten sum for klærne siden mye av det jeg har er pent brukt. Hun kan finne på og spørre slikt: Du den reima dressen til xxx, er ikke den for liten nå? Kan ikke Bjørn arve den siden den er for liten? Ikke har de dårlig økonomi heller så skjønner ikke problemet med at hun må komme hjem til oss og tigge etter brukt tøy. Hadde de hatt dårlig økonomi hadde jeg selvsagt vært mer grei og gitt henne klærne gratis. I tillegg kom hun til oss for noen år siden med utslitte jakker som hun mente jeg kunne bruke til mine barn, for og si det slik de gikk rett i søppla! Hva gjør man med folk som tror man gir vekk alt mulig gratis?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Da svarer du bare "Dessverre men de tingene har jeg allerede solgt på finn.no. Det er et bra marked for slike ting der når det er pent brukt. Jeg legger ut ting der fortløpende siden det er kostbare ting og det kommer godt med noen ekstra kroner når nytt må kjøpes inn".
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Du sier: "den dressen tenkte jeg å selge på finn, siden den er såpass fin kan jeg få litt penger for den". Enkelt og greit!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 Si til henne at du bruker så pass med penger på gode uteklær til ungene dine og at det derfor er greit at du kan selge det på finn.no Si feks; "i går så solgte jeg en reima dress på finn for 500 kr, det er jo så bra og få noe igjen for alt det dyre tøyet jeg har kjøpt. Det koster jo også en del og kjøpe nytt" Du kan jo i samme slengen tipse henne om at de er masse billige klær og få kjøpt på finn. Lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #5 Skrevet 23. september 2010 Du oppfatter hennes klær som verdiløse, hun oppfatter dine klær som verdiløse. Baresi at du hadde tenkt å selge klærne. Mange som ikke gidder å ta seg bryet med det. Da er det jo fint å slippe å kaste klærne. Jeg ser ikke noe galt i at hun spør, men om hun blir sur når du sier nei, er det en annen sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå