Gå til innhold

har ei venninne som er så slapp med ungene! *litt lang*

Anbefalte innlegg

Skrevet

hu har ei på 12 år om gjør som hu vil, brukt sminke i 2 år alt.

så har hu en som er 3 år, ammer han fortsatt, han har ikke egen seng og har alltid delt seng med sin mor. de er oppe til 24 hver kveld om ikke lenger. han går i bhg.

når de kjører bil, sitter han forran airbag i et sete han veier for mye til, med de beltene som skal over skulderen under armen, og selen er så løs at han kommer seg ut av sete selv, hu sier han blir bilsyk av bilsele, og ikke kan bruke det!

min samboer lå bak dem en gang da vi bodde i nærheten av dem, og holdt følge for å se hvor fort hu kjørte, han var alene i bilen. det var i en 60 sone som er ganske lang. da han lå i 110, og hu dro fra han enda, ga han opp. sønnen blir kledd dårlig, selvom dem har god råd, (noe jeg veit, siden vi var gode venner før) går ofte meg forskjellig sko, og på feil ben, er dette normalt av en alenemor, eller burde bv kontaktes?

bf har ofte meldt hu, da han ikke får møte ungen, og synes hu er helt på jorde...

bf får kun se ungen sin når han "driver" med mora, ellers er det nekt!

da han nå har fått seg ny dame, nekter mor han å se ungen sin, ikke snakke i tlf eller noe.

Huff!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er normalt av en alenemor? Dette er ikke normalt av NOEN. Alenemødre er ikke generelt dårlige mødre, men det er tydeligvis denne dama. Jeg ville tatt en telefon til barnevernet.

Skrevet

"...holdt følge for å se hvor fort hu kjørte, han var alene i bilen. det var i en 60 sone som er ganske lang. da han lå i 110...."

Og DET er normal oppførsel? Ehh..... Høres ut som også mannen din har en aldri så liten skrue løs

Skrevet

Hvorfor dømme alenemødre? Teit innlegg! Det du skriver om at ungen går i forskjellige sko, og på feile ben, er bare bagateller! Men ellers så kan du godt ta en anonym tlf samtale til barnevernet!

Skrevet

Ja dette er helt normalt.alle alenemødre gjør sånn.jesp..

Skrevet

Teit av mannen din å kjøre etter a i så høy hastighet, 'bare' for at han var alene i bilen, også!

Skrevet

Ja, ta nå tak i den ENE tingen som kan tyde på at trådstarter og hennes familie er de med feilene her!

Høres ut som bv burde kontaktes ja, før noen blir skadet, fysisk eller psykisk!

Skrevet

jaja så var han teit, men hva med den mora som kjørte med usikkret barn i bilen i over 110!!

Skrevet

Vi har sagt at det kan være lurt å ta en tlf til barnevernet! Men de vil ikke ta deg seriøst hvis du kommer med de argumentene med skoene, og at mannen din kjørte like fort som hu! Vei ordene dine. Si heller at noen av dere så hu kjøre så fort!

Skrevet

At 12-åringen bruker sminke, at treåringen ammes og deler seng med moren, og at ungen har umake sko på feil fot er ikke grunn til å kontakte barnevernet. Det andre du beskriver er over alle støvleskaft, og bør absolutt meldes fra om. Hun utsetter barna for livsfare!

Må nesten spørre deg om hva som får deg til å tro at ansvarsløshet er normalt for en alenemor? Er selv alenemor, og ville ikke drømme om å la barna mine sitte i bil med mindre de var korrekt sikret!

Skrevet

Gud hjelpe meg for et slitsomt innlegg å lese! Konsekvent liten bokstav først i setningene, dårlig med avsnitt, elendig setningsoppbygging. "Hu" er ikke et ord i skriftlig norsk! Vanskelig å ta deg seriøst slik som du skriver. Og jada, du har sikkert dysleksi, men mesteparten av det som er problematisk i ditt innlegg har ingen ting med dysleksi å gjøre!

Skrevet

Jeg er alenemor og så klart dette er jo typisk trekk for ALLE alenemødre. Din fjott......

Skrevet

JAVEL, SÅ STIKK Å BLI EN JÆVLA NORSKLÆRER ISTEDE FOR Å SITTE HER!!! din jævla dust!!!!

jeg skriver sånn jeg vil, så gi faen i å les innlegga mine om det er så sinnsykt slitsomt..... drittkjærring

Skrevet

Hehe! Jeg ER norsklærer, takk som spør! Og du skriver dårligere enn en gjennomsnittlig 11-åring. Du skriver selvsagt slik du vil, men det får deg til å fremstå som mindre intelligent. Ikke en gang "drittkjerring" klarer du å skrive korrekt ;)

Skrevet

beklager så meget at jeg ikke er fra oslo`s beste vestkant!

i hedmark skriver vi hu, og kjærring med Æ....

Skrevet

Har ingen ting å gjøre med hvor i landet man kommer fra. Vi har to skriftspråk i Norge. Begge byr faktisk på ganske store variasjonsmuligheter, men noen ting er det direkte feil å skrive, samme hvor i landet du kommer fra.

Forøvrig har jeg familie i Hedmark, og de vet godt forskjell på dialekt og skriftspråk. De sier "hu", men skriver "hun". Selv snakker jeg også dialekt, men det kunne ikke falle meg inn å skrive slik jeg snakker. Ganske enkelt fordi det er feil, og fordi det ser lite intelligent ut.

Hvis jeg får gi deg ett eneste råd, så er det å starte setningene dine med stor bokstav. Gjør du det, vil mye av barneskolepreget forsvinne med en gang.

Skrevet

Enig. Du skriver helt forferdelig dårlig. Blir veldig sprøtt å lese innlegget ditt og ta deg seriøst når du skriver som en resurssvak sosialklient selv...

Og når du topper det hele med usaklig banning og drittslenging, da plaserer du deg veldig....

Skrevet

Må si meg enig her. Vanskelig å lese hovedinnlegget, føst og fremst på grunn av mangel på stor bokstav etter punktum. Når man legger til språkbruken lenger nede, får jeg helt klare bilder av hva slags person hi er.

Skrevet

Tips til anonym 15:11: Ta nå heller å svar på det hun spør om da, din kverulant.

Til HI:

Mye av det din venninne gjør, reagerer jeg ikke på. For eksempel at hun fremdeles ammer. Det får bli opp til henne. Barnet har ikke vondt av det.

Det er likevel ikke bra at hun kjører for fort, eller at ungen sitter foran en airbag. Det strider mot alle regler og helt vanlig fornuft.

Det går an å sende inn en bekymringsmelding til barnevernet, hvis magefølelsen din sier at det er rett. Ofte kan det være små ting man stusser på som bør rapporteres. Det er ikke bestandig slik at man ser omsorgssvikten i hele sitt omfang.

Skrevet

At hun samsover med treåringen og fremdeles ammer ser jeg på som utelukkende positivt. At han går med forskjellige sko på feil fot synes jeg er en bagatell, det gjør datteren min ofte også siden hun har stor frihet i hvordan hun skal kle seg, innenfor rammene "fornuftige klær". Hun må selvsagt ha like sko i bhg o.l.

At hun lar datteren bruke sminke synes jeg at får henne til å fremstå som litt korttenkt, og litt trashy, men ikke verre enn du selv fremstår.

Dersom barna tilsammen får dekket søvnbehovet synes jeg det er rom for mer frihet til å legge opp tidene selv her i landet. dersom barna er trøtte og uopplagte og tilsammen ikke får nok søvn er det selvfølgelig noe familien trenger veiledning i.

At gutten sitter usikret i bil synes jeg at er alvorlig. Er du forresten sikker på at hun ikke har koblet ut airbagen og at det er slik han vanligvis sitter? Hva mener du med at han har vokst ut av setet? Er hodet over kanten eller har han oversteget vektgrensen (hvordan vet du i tilfelle det? )?

Skrevet

Det eneste jeg reagerer på er bilkjøring/sikring. Sikringen er jo langt under pari om det du sier stemmer. Jeg fatter ikke at du ikke har kontaktet politiet.

Om ungen sover 6 timer i døgnet er jo ikke det helt optimalt, men det kan jo være han sover i bhg og at mor synes det er fint å dele kvelden sin med en våken guttepjokk?

Amming og samsoving ser jeg ikke noe galt i.

Sminke, vel det ser ikke pent ut, men det er da ingen krise.

Om faren ikke får se barna sine så har vi et fungerende rettsystem i Norge.

Skrevet

jeg hadde tatt en tlf til barnevernet.. Det er jo rett og slett barnemisshandling hun driver med.. Kunne kanskje tatt en tlf til psykiatrien også mens du er igang :P

men alvorligtalt, ring barnevernet.. For det er jo akkuratt likt som med mobbing.. De som bare står og ser på uten å si noe er like mye delaktige som mobberen selv...

Skrevet

Dette med sikringen i bil har vel ikke noe med alenemødre eller ikke å gjøre vel? Det er ikke normalt for noen! Men jeg har selv sett frustrerte mødre som kommer i barnehagen med barna uten sete. Det har f.eks. stått i den andre bilen som faren har kjørt ut med - å da er eneste mulighet å sette barnet i bilen å feste sikkerhetsselen, men selvfølgelig - baksetet!

At hun ammer og samsover seg jeg ikke på som noe problem. Dette er hennes valg, å bør ikke meldes til barnevernet av den grunn.

Heller ingen grunn til å melde henne fordi datteren bruker sminke.....

At barnefar ikke får treffe barna, tyder på en "svak" far, som ikke tar ting videre til rettsystemet.

Skrevet

nåh, HI skriver vel ikke dårligere enn en gjennomsnittelig 11 åring, for da er mine 6. klassinger langt under par :P Men ja, HI var litt uheldig med ordvalg akkurat i den setningen om alenemødre....

En alenemor er en kvinne som er alene om omsorgen til et barn, det betegner kun hennes sivilstatus, ikke personlighet, skikkethet, økonomisk stabilitet eller noe annet i grunn. Man kan jo trekke visse slutninger når man hører ordet "alenemor", men det er jo vanlige damer som alle oss andre med menn (eller andre kvinner for den saks skyld) i hjemmet.

Så til ditt innlegg HI: Denne moren sliter tydelig på en del plan. Det at en 12 åring sminker seg (og har gjort det siden hun var 10 år) er i og for seg relativt uskyldig, men det kan også bli en bekymring hvis hun har grunnlag for sminkingen som er negativt (få oppmerksomhet fra gutter, se "deilig" ut osv). Det at 3 åringen ofte går med sko på feil ben og umake sko, kan vise til en mor som ikke bryr seg, eller et sta barn som man må velge sine kamper med. Samsovingen og den lange ammingen viser vel at kjære mor har vasnker fra å frarive seg barnet, evnt at det er lettvint og at hun ikke gidder.

Dette med sikringen i bil, farten hun kjører i, dårlige klær osv, viser at hun utsetter barna for omsorgssvikt i en eller annen grad. BV bør nok kontaktes slik at de kan hjelpe henne litt og veilede. Hun mister nok ikke barna sine, men hun kunne nok trengt litt oppfølgning slik at hun kommer på fote.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...