Gå til innhold

Kjenner dere liv?


Drømmefanger<3

Anbefalte innlegg

I går kjente jeg det første ordentlige knuffet der inne fra - hittil har det bare vært en slik lett krafsende følelse en gang i mellom de siste to ukene - men altså i går - et ordentlig dytt! Jeg ble så forfjamset at jeg neste datt av stolen! Og så igjen mens vi spiste frokost. Jeg er så utrolig glad - nå går svangerskapet inn i en fase hvor man kan slappe av og faktisk nyte graviditeten. Man kjenner jo faktisk at den lille turner der inne og VET det er liv. Oh lykke! Ønsker dere alle en fantastisk dag! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner masse liv, ble litt overasket første gangen, åssen det faktisk kjentes, nå har jeg kjent det noen uker da, siden jeg er i uke 28.

Utrolig artig, jeg er utrolig fasinert av åssen kontakt jeg har fått med lille nurket, legger jeg handa øverst, sparker eller slår han meg i hånda, sånn som han kjenner hvor jeg legger hånda, vis jeg putter hånda nede, får jeg slag der.

Nurket reagerer veldig på musikk å..

Kjempe artig..

Beste av alt,nå kan man bare nyte resten av tiden, veldig lite sanynelig at noe går galt nå.

 

Natalie

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 16+3 og har kjent liv omtrent en uke. Noe som ikke er verst siden jeg har morkaken på forsiden. Er andregangsfødende også. Veldig koselig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner liv jeg også er 16+5, kjente det første gang da jeg var 15+0, vårt andre barn. Herlig følelse og veldig deilig, gleder meg veldig til jenta mi kan få kjenne liv da, kjennes ikke utenpå enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nr 2 til meg, å denne gangen har jeg kjent liv siden 13+5=) Herlig følelse<3 så er bare å nyte tiden frem til mars... På mandagen er det ul, å da får vi se bebisen og vite den nøystige datoen-gleder oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kände min första knuff från insidan förra lördagen. Har inte känt något lika kraftigt igen efter det men det kommer nog så småningom. Att lillen vrider och vänder sig har jag kännt en stund. Också jätte mysigt att kunna klämma på magen och känna var lillen ligger.

 

Lycka till allihopa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter barn nummer to, og har kjent svake bevegelser fra midt uke 15, er 16+4 nå. Gleder meg til det blir mer bevegelse, det er en herlig følelse. Måtte se i notatene mine fra forrige svangerskap når jeg kjente liv første gang sist. Det var akkurat på samme tid, ca 15 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er mitt andre barn, vet ikke om jeg har kjent noe enda. Har kjent noe, men kan like godt være tarmene. Venter i spenning. Fikk høre at det normale for andregangsmødre er å kjenne liv fra uke 18, så da er det bare å vente;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er andregangsfødende og jeg tror ikke jeg kjenner noe liv enda, blir egentlig litt bekymra over at jeg ikke kjenner noe....er nå i uke 17... første gang jeg var gravid kjente jeg det i uke 15....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent liv sidan veke 11, men no i veke 18 kjenner eg meir og meir liv. Men, jentene mine var mykje meir aktiv enn kva nr 3 er som er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har kjent liv siden uke 15. Første gang kjente jeg liv i uke 16-17, så ikke så langt unna. Er herlig å få litt livstegn fra magen etter lange uker uten å vite hva som skjer der inne (jordmor hører ikke etter hjertelyd før uke 16).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent liv et par ganger, i uke 17 og 18, men nå er jeg 19+1, og i går kveld tror jeg lillejenta hikka:) Det var skikkelig fascinerende:)) Gleder meg til å kjenne mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 18+2 kjenner mer og mer liv nå =) Kjente første gang 14+ 3, og ble redd da jeg ikke kjente det igjen før etter et par uker igjen.. Men nå kjenner jeg neste hver dag =) Og forrige onsdag var en milepæl da var det masse liv og leven og har kjent ganske mye etter det. Jeg er førstegangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er i uke 17 + 2 nå, det er mitt første barn og jeg har ikke kjent noenting fra babyeb ennå...tror jeg da :P veit jo ikke helt hva jeg skal kjenne etter heller siden jeg ikke har vært gravid tidligere! Det er jo så mye som skjer med kroppen i det hele tatt og har litt problemer med å skille det ene fra det andre ;)

Når kan man forvente å få noen klare signaler der inneifra ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaa,...så vidt da, må ligge helt stille og konsentrere meg om å kjenne etter men har kjent noen forsiktige dytt om kvelden de siste tre kvldene.

Er 17 u på vei og 2. gangs gravid. Med første mann kjente jeg ikke liv før etter ordinær ul. men det er visst veldig individuellt når man kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangs fødene og kjente klare tegn til liv fra 14 uker. noe som til og med jordmor kjente fra utsiden hun trodde meg ikke første gang jg sa jeg merka det men fikk tydelig beskjed om at det var en veldig livlig baby der:) er nå 19+1 og den lille jenta sparker og turner og står i hver dag her :D er en veldig deilig følelse skulle ønske man nesten kunne stoppe tiden litt for hver gang den sparker slik at følelsen blir lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...