Anne-B. Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 løkene er kommet i posten! Tulipaner, snøklokker, krokus, ranunkler og alpefioler. Jeg planlegger bed og fryder mig. Har for eksempel veldig lyst til å ha et tulipanbed midt på plenen. Er det sånn da at når de er avblomstret, så kan jeg bare kutte dem ned og harve over med gressklipper som jeg vil?
Gjest amandine Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Vi har ville krokus, samt har plantet krokus og andre "småløk" etter kast-opp-i-luften-og-grav-ned-der-de-lander-prinsippet, altså stiler etter tilfeldig og frodig hage he he. De ville krokusene lar seg jo ikke styre uansett og jeg eeelsker dem;) Lar årets første plenklipp drøye til de er avblomstret, og så kjører jeg på og tenker ikke på småløkene før neste vår. Funker som bare det!
Gjest amandine Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Psst og forresten veldig moro fra år til år å følge med på hvor de sprer seg, får alltid hyggelige overraskelser på den måten;)
Anne-B. Skrevet 23. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2010 Ja, det blir gøy! Nå kan det snart ikke være plass til mer i den lille hagen vår. Har til og med bestilt noen løker til forvilling sammen med mamma. Takk! Da skal jeg lage et rundt bed med tulipaner midt på plenen. Det blir fint!
Gjest sug lut Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 Løk er lekkert. Men som litt kaldtvann i blodet vil jeg bare anføre at du ikke kan ha tulipanene midt i plenen hvis du har unger som leker og du ønsker å bevare sinnsroen - de snubler, sparker ball eller bare plukker.
Anne-B. Skrevet 26. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. september 2010 Har tenkt på det samme, og kommet til at det får briste eller bære. Krokus skal de få lov til å plukke så mye de vil. Vi har hatt andre frostnatt på rad. Pyntekosmosen er et sørlige syn, men jammen har den bare fortsatt å blomstre jevnt og trutt fra i sommer. Neste sommer skal den få stå i bed og ikke i krukker.
blomstre Skrevet 28. september 2010 #7 Skrevet 28. september 2010 Jeg elsker fine høstdager! De kommer så uventa og man blir ekstra glad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå