Gå til innhold

Er nettstudier et greit alternativ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har studert på nett her? Har så få muligheter her jeg bor og vil ikke ta til takke med det som er her. Og da tenkte jeg jo at det går jo å studere på nett, men er det verdt noe i arbeidslivet i det hele tatt og kommer jeg til å havne "nederst i bunken"?

Og går det an å studere på nett fulltid slik at man får lån og stipend? Blir litt mye med to barn, jobb og studier for meg tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er et helt greit alternativ så lenge du finner et nettstudie/nettskole som bruker faktisk pensum. Og det er ingenting som tilsier at en ikke kan ta del i undervisning utenom dersom det skulle bli mulighet for det.

Jeg har valgt å ta universitetsutdannelse på nett av samme grunn som du vurderer det. Det er ikke noen gode nok alternativer for meg her, og jeg kunne ikke tenke meg å flytte, og det ville ikke vært rettferdig å rive opp verken barn eller mann fordi jeg måtte flytte til nærmeste aktuelle studiested.

Du havner ikke nederst i bunken dersom du finner en arbeidsgiver som vet hvilke ekstra kvaliteter du kan tilegne deg som nettstudent. Tenk på selvstendigheten og disiplinen du tilegner deg! Det er mye tøffere å studere over nett enn på skolebenken hvor du har noen som tar tak i deg og gir deg et spark bak når det trengs. Som nettstudent må du klare å gjøre akkurat det selv.

Firmaer her jeg bor finansierer nettstudier til de ansatte for at de skal kunne ha de karrieremulighetene de ønsker. Kanskje er det et helt kompetanseomdårde arbeidsgiveren ønsker å fylle med den spesielle personen, eller så er det ett fag eller to som mangler for at vedkommende kan gjøre noe h*n har veldig lyst til og har potensiale til.

Forresten så er det diskutert på ganske høyt politisk nivå om nettstudier burde bli mer tilgjengelig og om det skulle brukes ressurser på å gjøre det mer "stuerent" enn hva det tydeligvis er i dag, nettop på grunn av de fordelene mange vil ha av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...