Gå til innhold

Og der begynner jeg på p-pillen igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fedrekvoten økes fra 10 til 12 uker, han har da altså dobbelt så mange lovpålagte uker etter fødselen enn mor. Jeg nekter å føde flere barn til verden i dette idiotlandet!

Jeg har ikke en jobb der far kan komme springende med barnet for at jeg skal amme, jeg står på en butikk alene, og kan ikke få noen til å komme en time midt på dagen fordi jeg skal gi babyen mat. Men regjeringen ser jo ikke at det er forskjeller i familier og jobbsituasjon, virker som om de tror at alle i Norge jobber på et kontor.

Mannen min er forresten borte 4 uker i slengen, og hjemme fire uker, og jeg kan ikke forlange at noen skal jobbe fire uker på og av på butikken sånn at vi kan ta tidskonto. I praksis betyr det at jeg faktisk kan måtte ha barnehage/dagmamma til en 42 ukers baby. Så nei, det blir bare ett barn på oss!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumme nek!!!

Er du klar over hvor heldige vi i utgangspunket er i Norge i forhold til fødselsperm, både for mor og far???

Se litt utover skylappene dine hvordan det er i andre land, så ser du at da har du kanskje ikke så mye å klage over! Og hvorfor skal ikke far få tid sammen med barnet sitt?

Sorry, du virker bare totalt blåst og lite bereist!!

Skrevet

helt enig med deg! helt utrolig at noen faktisk tror at verden er svart/hvit! Idioter!

Men her blir det en til i allefall, men ikke før i 2012 så får håpe noen har tatt til fornuften innen den tid!

Skrevet

Så bra at dere står fritt til å emigrere til alle de andre landene med bedre velferdsordninger, da.

Skrevet

Enig, vi har ingenting å klage over her i Norge når det kommer til svangerskapspermisjon. Blir provosert over folk som deg!

Skrevet

Så bare fordi vi er heldige i forhold til andre land så skal vi godta alt?

Skrevet

Ja, dra til andre land å se hva dere får ut av velferden der....tenker du sitter raskt på flyet hjem igjen, jeg.

Kanskje like greit at folk som deg ikke formerer seg mer?

Skrevet

08:41: det er vel i såfall du som er dum her?! Nå er vi også så heldig med landet vi bor i at det burde da for svarte være opp til hver enkelt hvor lenge permisjon man vil ha?! Å tvinge pappaen til å ta 12 uker er idiotisk! Er ikke helt firkantet for alle foreldre og ikke alle har den muligheten! Du også må tenke litt på andre enn deg selv og se at det ikke er mulig for alle!

Skrevet

Blir faktisk litt skremt at det finnes folk som HI der ute. Sikkert en person som uansett ALDRI ER FORNØYD...

Skrevet

Ja, folk som meg som ønsker å være hjemme med barnet vårt, som begynte å jobbe da forrige barn var åtte og en halv måned(begynte hos dagmamma) fordi jeg ikke hadde noe valg, og har hatt dårlig samvittighet for det hele tiden etter det?

Jeg syns helt klart far skal få sin andel, selvfølgelig, men jeg syns det er helt feil at regjeringen tror at mennene i Norge er så underkuet at de ikke selv kan si at jeg ønsker så og så mange uker av permisjonen, og at familien selv kan bli enige om hva som er best for dem. Dette har jo blitt en likestillingskamp og lønnskamp, og glemt i det hele er de små barna!

Skrevet

Skremt? Hvorfor det? Fordi mange reagerer svært negativt på diskrimineringen av kvinner som nå er lovfestet? Under dekke av å være gjort utfra et ønsker om å sikre mer likestilling for kvinner på arbeidsmarkedet og mer likestilling for far som omsorgsperson? Artig at flere kjønnsforskere mener detter kun er til gagn fo mannen som nå vinner på alle arenaer. Hjernevaskede høns som sluker alt regjeringen og tabloidene sier.

Skrevet

Personangrep får deg til å fremstå som et virkelig reflektert menneske..

Skrevet

Det er faktisk ikke alle familier som funker etter A4standard. Vi hadde foreksempel gått glipp av mye permisjon og hadde endt opp med et barn tidlig i barnehage. Vi går glipp av permisjon fordi far ikke har mulighet til å ta helt fri (lederstilling man ikke bare kan forsvinne fra), og selv om han skulle valgt en dag i uken eller så vil det jo medføre at barnet må tidlig i barnehage, gjerne før man var ferdig med amming, for eksempel. Heldigvis trenger jeg ikke tenke på dette for egne barn, jeg har fått de jeg skal ha. Håper på endring før jeg blir bestemor.

Skrevet

Jeg har ikke helt fått med meg dette. Hvordan fungerer ny permisjonsordning?

Hvis jeg skal ha 100% perm med 80% lønn...hvor mange uker får JEG?

Skrevet

Hadde jeg vert deg hadde jeg heller ikke fått flere barn! Flott :)

Et barn er nok plenty nok på deg, utakknemmelige menneske

Skrevet

Er jeg utakknemlig fordi jeg ikke godtar hva som helst av de som "styrer" landet vårt? Hva gjør dem til eksperter på vårt privatliv, økonomi og jobbsituasjon?

Et barn er nok for meg, men mannen min ønsker seg flere, og er helt enig med meg, han vil også at vi skal kunne bestemme selv.

Skrevet

Syns det er synd at regjeringen skal diktere hvordan familier skal legge opp permisjonen. Det er kvinnen og barna som taper på dette i lengden. Far har veldig ofte ikke mulighet til å gå hjeme i 12 uker og da mister man denne tiden hjemme med barna helt. Ser overhodet ikke grunnen til at far skal ha dobbelt så mange uker som mor hjemme. "For at han skal se barnet sitt" Sprøyt. Han ser da barnet sitt hver dag uansett, og må bruke permisjonstiden sin til å løpe etter mor på jobb hver andre time for at barnet skal få ammet...

Hvis det er så viktig for regjeringen og "likestille" far her, så gi dem flere uker da, men ikke ta bort de viktigste ukene for mor og barn. Eller gi mor og far disse ukene sammen, så kan de gå hjemme å tilbringe tid med barnet sitt som en familie. Gjør det iallefall valgfritt med overføring av alle ukene, så folk kan velge hva som passer dem og deres situasjon best.

Mange mødre vil føle at de blir jaget ut av huset og i jobb før de overhodet er klar for det.

Skrevet

Hvis et barn er nok for deg, så er det vel ikke bare fordi far skal være hjemme i 12 uker?

Kanskje du ikke har evne til å ta deg av flere enn 1?

Sikkert for det beste uansett!

Skrevet

Hehe, jeg syns synd i deg som må rakke ned på folk bare fordi de er uenige med deg. Får deg til å fremstå som virkelig intelligent!..

Har helt klart evne til å ha omsorg og ta meg av mer enn et barn, men jeg har aldri hatt det store behovet for å reprodusere meg selv. Mannen min derimot har et brennende ønske om at vi skal får et barn eller to til.

Skrevet

Jeg sier bare, HEIA FRP!!!!!!!!!!! de rødgrønne får ingen stemmer fra meg ved neste valg ihvertfall!

Skrevet

De fleste av oss er faktisk så oppegående at vi vet hva som er best for oss selv. Vi trenger ikke en regjering som skal bestemme det.

La oss få de ukene og fordele dem slik det er best for oss. Da blir alle fornøyde :o)

Skrevet

Enig med Lilleleen. La familien få bestemme selv.

Selvfølgelig er jeg kjempeglad for at vi har en så god ordning som vi har i Norge med permisjon - vi betaler jo alle for det i form av skattepenger. Som sagt en kjempefin ordning.

Men jeg synes det blir helt feil at det er REGJERINGA som skal bestemme hvordan ukene skal fordeles og ikke FAMILIEN selv. Det får da være måte på detaljstyring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...