Villa Perlesukker Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Vi vil egentlig ha et stort bryllup. G.s mer enn meg men han har ikke lyst til å bli drukket ut. Det er så ille at vi vurderer å gifte oss i utlandet kun med noen få venner pga dette. Han sier at om vi hadde hatt en felles fest med venner og kjente hadde det vært mye bedre. Blir det galt å avvike fra denne tradisjonen?
Gjest amandine Skrevet 23. september 2010 #2 Skrevet 23. september 2010 Kjent problemstilling, du, he he og en av grunnene til at vi var samboere i 14 år før vi giftet oss... Nå var det flere andre ting som også gjorde at vi gjorde som vi gjorde, men jeg synes ikke det er noe problem å si at man ikke ønsker utdrikningslag. Det må være helt greit! Og det får man støtte hverandre på når venner begynner å mase. Samt velge en forlover som respekterer dine valg uten å tro at du egentlig har lyst osv..
ღBellღ&gulletღ Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Nei, hvis han ikke vil drikkes ut så vil han ikke det og det bør respekteres. Jeg synes ikke om tradisjonen, hadde vi hatt bryllup her i landet ville jeg sagt fra at jeg ikke ville det, nå reiste vi utenlands da.
Gjest amandine Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 og du, tradisjonelle utdrikningslag er jo bare bånn i bøtta drit harry! Skyt meg, men fy f... aldri aldri aldri om jeg vill vært med på noe sånt!
Villa Perlesukker Skrevet 23. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2010 Vi er nemlig nokså sosiale av oss og kunne tenke oss å invitere til bryllup 3 dager til ende. Så da tenkte vi grillfest/hagefest på fredag etter alle har blitt hentet fra flyplasser etc. Så bryllup på lørdag med tilhørende fest og stor brunch på søndag. Gjøre det slik blir liksom mer oss:) Regner med at noen vil føle seg snytt for et mega utdrikningslag hehe men det får de bare tåle da
Villa Perlesukker Skrevet 23. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 23. september 2010 amandine: jeg kunne ikke vært mer enig hehe...en koselig båttur på Oslofjorden med venner og avslutning med felles venner er noe vi har tenkt på Så om kompisene så nødig vil at han skal bli strippet for så kan jo bare jeg stille opp i babydoll og stay ups hihi
meg & to små vampyrer Skrevet 23. september 2010 #7 Skrevet 23. september 2010 Vi har! Vi giftet oss jo på tinghuset uten at nesten noen visste det da, så utdrikningslag var liksom ikke helt aktuelt. Og en sønn på 5 måneder hadde vi også, så ingen av oss var særlig i festehumør.
Gjest amandine Skrevet 23. september 2010 #8 Skrevet 23. september 2010 God plan! Vi giftet oss bare oss to i en etterlengtet romantisk superfeiring for småbarnsforeldre;) Eneste jeg gikk glipp av, om du kan si det sånn, var den franske bryllupskaken jeg alltid har drømt om.. Vi har bestemt oss for kjempefeiring av 10 års bryllupsdag om noen år, da vil det være 25 år siden vi flyttet sammen(hjelp), og da skal alle være med, inkludert den tradisjonelle franske kaken;)
*MariDuBedårer* Skrevet 23. september 2010 #9 Skrevet 23. september 2010 Et vennepar av oss hadde ikke utdrikningslag. I stedet holdt alle vennene deres en felles fest for de noen helger før bryllupet. På denne måten ble alle vennegjestene kjent med hverandre, og brudeparet ble feire. Vi venner betalte litt hver, sånn at vi fikk leid et lokale, servert mat og snacks. Brudeparet fikk drikken, mens vi andre hadde medbrakt. Dette var skikkelig vellykket for alle
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 23. september 2010 #10 Skrevet 23. september 2010 Vi gjorde det på samme måte som hu med sine to vampyrer :-) Eneste forskjellen er vel at jeg ikke hadde født enda. Vi fortalte det kun til forloverne som vi visste at kom til å tie om det. Faren min fikk vite det et par dager i forkant, og onkelen og tanten til mannen min fikk vite det et par dager i forkant. Resten fikk vite det gjennom sms/FB ++ Vi tenkte som så at siden vi ikke er noen utpregede fest-personer og ikke har så veldig sansen for å gjøre ting på samme måte som "alle andre", så var det dette som var rett for oss. Bryllupsmiddagen vår var grillet biff med salat, fløtepoteter, og pølser eller marinerte koteletter med mye tilbehør for de som ikke ville ha biffen. Vi blir ikke mindre glad i hverandre bare fordi vi ikke steller istand en svær fest for alle vi kjenner, eller hopper over utdrikningslaget. Vi blir ikke mer glad i hverandre om vi gjør noe av de tingene heller Hopp over utdrikningslaget og hele den svære festen om det er det dere føler for. Det er jo tross alt deres dag, og da burde det være det som passer for dere som er det viktigeste.
Sånn kan det gå Skrevet 23. september 2010 #11 Skrevet 23. september 2010 Vi hadde ikke utdrikkingslag. Synes hele utdrikkingslaggreia er noe tull. For voksne mennesker som allerede har barn osv er det jo ren idioti.
It's all about me Skrevet 23. september 2010 #12 Skrevet 23. september 2010 Jeg hadde baby på 3 mnd og fullammet da jeg giftet meg, så jeg sa fint ifra at utdrikkningslag ble det ikke. Istedet tok vi en rolig middag ute en liten uke før.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 23. september 2010 #13 Skrevet 23. september 2010 Jeg skulle ønske jeg ikke hadde hatt det... Hele greia handlet om å drite meg ut, å ikke en kjeft brydde seg om det jeg hadde sagt på forhånd - om at jeg ville ha en koselig kveld sammen med venninnene mine... Drit!! Er fremdels kjempeskuffet.... Men om du har venner som virkelig hører på deg, så er jo en spahelg flott;-) Det vet jeg om flere som har fått:-)
husmus &2 Skrevet 23. september 2010 #14 Skrevet 23. september 2010 Jeg er fortsatt traumatisert etter surprise party da jeg ble 20 så vi giftet oss heldigvis i utlandet på kort varsel. Vi bodde jo der så det var greit. Men vi holdt det hemmelig der og fordi vi var stressa over akkurat samme problemstilling der og.
Gjest Filifjonka Skrevet 23. september 2010 #15 Skrevet 23. september 2010 Nei, det er ikke galt å avvikle denne tradisjonen. En tradisjon man overhodet ikke har lyst til å følge og som man ikke ser noe positivt med, den dropper man med god samvittighet.
OsloMor Skrevet 23. september 2010 #16 Skrevet 23. september 2010 Jeg la ned forbud mot utdrikning av meg. Det er noe av det verste og kleineste jeg vet om. Jeg drakk ikke på den tiden heller, så uansett ikke morsomt å drikke ut noen på eplemost. Mannen derimot ble drukket ut med brask og bram, uten utkledning og utdriting, bare gutta på seiletur med mye god mat óg drikke.
Simply Skrevet 23. september 2010 #17 Skrevet 23. september 2010 Skal ikke ha utdrikninglag, men hadde forloveren min visst når vi gifter oss, hadde det garantert blitt ett. Vi skal gifte oss hos byfogden om 2 uker med kun foreldrene våre og barna våres til stedet. Forloverne vet ikke når vielsen skal skje, så da bruker vi foreldrene våres til vitner. Orker bare ikke alt maset rundt det. Kommer sikkert til å ha en kjempe grillfest med alle vennene våres til sommeren, men orker ikke noe av det nå.
Gjest Skrevet 23. september 2010 #18 Skrevet 23. september 2010 Utdrikningslag som utvikler seg til utdritningslag er en forbaska uskikk! Så den tradisjonen syns jeg vi med fordel kan avvikle, ja. Vi hadde forlovere vi stolte på og som fikk beskjed om at utdrikning var uaktuelt. Nå var det heller ingen, bortsett fra de to, da, som visste at vi skulle gifte oss heller, da, så hele opplegget foregikk temmelig stille og rolig for seg. Men om man velger stort bryllup, så trenger ikke det automatisk å utløse utdrik(t)ningslag - det må være opp til dere. Synes jeg!
-carina- Skrevet 23. september 2010 #19 Skrevet 23. september 2010 Er jo bare å velge en forlover man stoler på, så ordner det vel seg! Vi hadde utdrikningslag, men det hele var veldig koselig. Jeg var jo gravid, så opplegg etter det. Ble overrasket på jobb, de hadde fått noen til å ta halve vakten min, så jeg kunne gå tidlig... Så det var lunsj på Grand, fotpleie på meg, yoga for alle (tilpasset gravide) og avslutningsvis middag og hyggelig samvær hjemme hos ei venninne... Er fryktelig glad for den koselige dagen og ikke noe jeg ville ha unnvært... ) Så lenge forloverne kjenner en så lager de vel bare til et koselig samvær og da synes jeg utdrikningslag kan være veldig koselig! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå