Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #1 Skrevet 23. september 2010 Jeg er sykemeldt, og i dag temmelig syk. Barna skal til tannlegen. Nå har faren ringt inn å sagt at han ikke kan komme før etter lunch (lang reisevei) fordi han skal ta barna til tannlegen. Han har jobbet overtid hele denne uka, og skal jobbe overtid resten av uka. Har han rett til fri med lønn (sykt barn dag) for å ta dem til tannlegen? Om han må jobbe overtid i etermiddag, vil det da bli på normal lønn, eller vil han få overtidstillegg, når han kom sent pga sykt barn/syk barnepasser/barns tannlege besøk? Han kan ikke særlig mye om dette med sykt barn dag, for han tar aldri ut sine, det er jeg som normalt sett tar støyten, ettersom jeg er offentlig ansatt, ogg han innbiller seg at hans arbeidsgiver ikke er særlig imponert over sykt barn dager, han jobber i et gubbevelde.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 Ikke rette stedet å spørre da dibbere helst mottar aap og overgangsstønad ........
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 Han har rett til fri med lønn ja. Jobber han overtid skal han ha overtidstillegg som normalt.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #5 Skrevet 23. september 2010 vel, han har vel strengt tatt rett på fri, men en hel dag for å ta dem til tannlege... Det var litt mye. Det går jo an å utsette/avbestille tannlegetimer? Høres ut som om det var lettere! =)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #6 Skrevet 23. september 2010 En halv dag for å ta barna til tannlegen. Om han skulle reist på jobb først, hadde han kun jobbet et kvarter, før han måtte reist tilbake og hentet barna, tatt dem til tannlegen og reist tilbake på jobb. Tannlegen har satt av en halvtime per barn, men bruker nok ikke det. Første timen er 9.30, andre klokka 10.00. Han drar på jobben rett etter han er ferdig hos tannlegen. Det var jeg som skulle reise med dem, men jeg er blitt syk. Arbeidsgiver vi lat han skal jobbe til klokka 19.00 som han har gjort hele uka, og skal gjøre resten av uka, samt neste. Besteforeldrene kan ha barna på ettermiddagen om jeg er for dårlig i ettermiddag også. Takk for svar alle sammen, da var det som jeg tenkte, at han vil få overtidsgodgjørelse for ettermiddagen.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #7 Skrevet 23. september 2010 Det arbeidsgivere ikke liker er ansatte som hvert eneste år tar ut maks med sykt-barn-dager og egenmeldinger, og som "tar" ut resten når det nærmer seg slutten av året. Det er visst mange som tror dette er ekstra ferie dager. Om han nesten tar aldri ut syktbarn dager, bør dette være greit. Det er ikke riktig at mor skal ta seg av alle disse tingene, fordi om likestillingen ikke har kommet lengre, enn at det nok er det mest vanlige.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #8 Skrevet 23. september 2010 signerer 09.36 Jeg jobber på ett lønningskontor og har faktisk opplevd at en person spurte om å få resten av "sykt barn dagene" utbetalt på januarlønnen hehe.Siden h*n ikke hadde brukt de opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå