Gå til innhold

Trenings-dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger å begynner og trene begge to! Altså trenger det skikkelig!

Men problemet er at vi jobber sent to ganger i uka, samme dager. Da er det mandag, onsdag og fredag igjen. Fredagen hadde vi tenkt til at skulle være treningsfri dag.

Altså trening på mandag og onsdag. MEN da blir det jo nesten ingen tid med sønnen vår......

Det finnes barnepass der, men han er jo ikke så mye med oss i resten av uka heller.

What to do?

Trene og ha han på barnepassen eller

Ikke trene og kose oss med sønnen vår de dagene vi ikke jobber kveld

??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å trene etter han har lagt seg? en av gangen......eller evt barnevakt etter sengetid...

Skrevet

Kan dere ikke trene på dagtid de dagene dere jobber kveld?

Skrevet

Da trener dere tidlig de dagene dere jobber sent.

Skrevet

Men var det ikke da de ville være sammen med sønnen?

Jeg ville trent på kvelden etter at barnet var i seng. Det er masse treningsøvelser dere kan gjøre hjemme også, dere kan også ta en joggetur osv.

Skrevet

Tren tidlig om morgenen før den andre drar på jobb eller sent på kvelden. Eller hør med arbeidsgiver om det er mulig å få forlenget lunsjen mot å jobbe seinere på kvelden og ta en kjapp treningsøkt i lunsjen.

Skrevet

Den ene drar ut på ski, sykkel, går eller jogger, den andre trener inne etter ungen er lagt. På elipsemaskin, tredemølle eller ergometersykkel å¨mandag og onsdag. Det samme gjør dere lørdag eller søndag. På dagtid. Da trener den ene en time eller to først, den andre etterpå. Kan være FØrstemann opp klokka 0700 og ferdig 0900, Den andre ferdig til 1100,- gitt to timersøkter. Før tolv lørdag eller søndag så er dere ferdigtrena begge to og fri til familien som en enhet..

Gå på viljen enne evnen dett altså..Etter noen måneder vil det bli en vane. Ungen kan også være med på joggetur (joggevogn) eller på sykkelturen, med sykkelvogn. Alt etter alder på ungen..Nei dette ordner dere. Jeg trener hver dag, man-tors etter ungen er i seng. mannen jobber stort sett kveld, fredag har jeg level3 på 30 days shred eller jeg jogger til svømmehallen, de fredager vi drar dit/mannen sykler evt (og tar en omvei for å bruke den timen JEG får ved å jogge dit..)

Lørdag/søndag trener jeg en av dagene, som regel søndag etter ungene er i seng :o)

Det er mulig og trene hver dag, lenge, uten at det går utover tid med ungen, men det må planlegges og tar tid og komme inn i vanen :o) Også blir man kreativ og får trent samtidig med at andre ting skjer..VIktig og ikke satse på for ofte i starten, men heller få inn det antall treningsøkter dere kan uten at dere føler der "mister noe":.Også øker man på når man føler man ikke bruker tid påtrening mer :o) Lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...