Gå til innhold

Dere som har barn i barnehage og er gravide!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere valgt å fortelle den store nyheten til de ansattte i barnehagen? Jeg går rundt her med kul på magen og vet ikke hvordan jeg skal "håndtere" dfet i forhold til de ansatte i barnehagen som tydelig er nysjerig på kulen på magen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tenkte jeg skulle kjøpe eller lage t-skjorter med skrift som :jeg skal bli storebror på og sende de i barnehagen med de :) så slipper man si det :)

Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å fortelle det i barnehagen, de ser det jo, og vil vel etterhvert kommentere det.

Skrevet

Ofte kan ansatte "se" før dere fortelle noe, men de spør ikke direkte dere foreldre..

Men det er alltids koselig å få slike nyheter:) Husk det kan åsså være en hjelp i å fortelle det. Om det er noe dem kan hjelpe deg med i forhold til på- og avkledning av barnet ditt osv.

Hilsen ei som jobbe i bhg :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg tenker at de tilbringer store deler av dagen med barnet ditt,.. Og da ville jeg fortalt det, slik at de kan være litt i forkant dersom barnet vil snakke om dette e.l. mens det er i bhg. Spørs jo hvor gammelt barnet ditt er..

Jeg jobber selv i skolen, og blir veldig glad for å kunne være informert om ting som skjer i livet til elevene som påvirker deres hverdag... dødsfall, samlivsbrudd, familieforøkelser, sykdom etc... Ikke fordi jeg er nysgjerrig, men fordi det kan forklare opp- og nedturer.. og fordi endringer gjør at de har større behov for å blir sett/snakket med...

men som sagt - aldersavhengig dette også :)

Skrevet

Jeg sa det på blikjent dagene til hun som hadde ansvaret for han.. og etter hvert hadde jeg på han en body med "jeg skal bli storebror" på.. så no hvet alle det og jeg har egentlig sagt det til bare 3 i å m at jeg sliter med hodepine og bihulbet..

Skrevet

Det falt seg helt naturlig å nevne at lillegutt skal bli storebror en gang jeg pratet med en av dem. De andre fikk også høre det fra henne den dagen, og det syns jeg er helt supert. De trenger jo absolutt å vite hva som skjer i sønnen min sitt liv. De prater med han om babyen i Mamma sin mage, og det er jo koselig. Han er bare litt over to år gammel, så det er ikke så lett å forstå at det er en baby inni Mamma sin mage... (Selv om babyen, dvs magen, fikk en kos av han i går kveld.) :-)

Skrevet

snuppa mi startet i bhg nå i august,og da var jeg 7 mnd på vei så det var ingen tvil om at jeg skal ha en til med den store magen...Så ja,vi sa det og alle ansatte i bhg vet det:)

Skrevet

Når barnet vet det, så er det greit de ansatte vet det. Vanskelig for en ansatt å vite hva en skal si til moren når barnet løper rundt og sier mamma er gravid fær det er veldig tydelig.

Min løp rundt og sa han skulle bli storebror når jeg ikke var gravid. Da kom en ansatt og nevnte det forsiktig. Jeg sa det ikke stemte. Hun lo litt, og sa hun syntes det var greit at jeg visste om at han gikk rundt og sa det.

Er jo noe stort for barna, og noe de gjerne vil prate med de ansatte om. Men vanskelig for de voksne å snakke om det når de ikke vet noe sikkert.. Jeg kommer til å si det når det er offisielt og mini vet det.

Skrevet

Skjønner ikke helt problemstillingen din. Hvis du har synlig kul er du jo et godt stykke på vei og hvorfor skal man ike si det??

Vi fortalte det til ped leder når jeg var 14 uker på vei og hadde vært på tidlig ul.

Skrevet

Jeg er 38 år og mor til en 4 åring. Jeg hadde en UL i uke 13 hvor de sjekket nakkefold, og der så alt fint ut. Likevel valgte vi å vente med å fortelle det til 4 åringen til jeg hadde vært på den ordinære ultralyden i uke 19, og vi var helt sikre på at alt så bra ut. Vi ville gjerne at storesøster skulle vite det før "alle andre", og derfor valgte vi å vente med å fortelle noe i barnehagen til etter uke 20. Til vanlig bruker jeg ofte tunikaer og litt vide overdeler, så for mitt vedkommende gikk det greit å skjule graviditeten så lenge!

Skrevet

Problemstillingen er vell egentlig den at magen kom så fort at jeg ikke kunne vente til den var blitt synlig. Fikk synlig mage i allerede uke 8 å vil jo igrunn si det er for tidlig å kunngjøre det selvom det kanskje syntes litt.

Sønnen min er bare 19 mnd, så om han forstår noe av det her tror jeg ikke. Det er nok neppe slik at sønnen min løper rundt i bhg og skriker om at han skal bli storebror for å si det slik :P.

Så er det gjerne slik at det er andre foreldre tilstede både ved bringing og henting, så kan ofte være vanskelig å få de ansatte "for seg selv". Nå er kulen blitt såpass stor at jeg har begynnt å tenke "er det i det ehle tatt noe vits?".

Men det kribler litt i fingrene etter å skulle si det. Både fordi jeg gleder meg og fordi jeg ser de er nysjerig :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...