Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

HATER virkelig dette.

Jeg er kjempeflink. Spiser i snitt 1500-1600 kal pr dag. Trener minimum 3 dager i uken (har ikke trent på 5 år).Holdt på i 2 mnd og syns jeg er kjempeflink!

Hvor mye har jeg gått ned.....jo fantastiske 2 kg. Gjett hvor:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, du har mistet puppa;)

Prøv lavkarbo, det tar magen!

Skrevet

Dette kommer an på hvor tung du er i utgangspunktet. Er du overvektig, eller normalvektig?

Jeg foreslår for det første at du dropper vekta og bruker målebånd. Der vil du merke resultatene mye bedre. Jeg snakker av erfaring. jeg har opplevd at vekta har stått stille, men centimetrene har gått ned.

Kanskje spiser du også for lite. Det anbefales å spise rundt 2000 kcal per dag for en voksen kvinne.

Også kommer det helt an på intensiteten din under trening. Hvor hardt og hvor lenge trener du når du sier at du trener 3 ganger i uken?

Skrevet

Jeg er 175 cm høy,veier 110 kg. Anbefalt av vektklubben er ca 2600kal pr dag.

Trener intenst 2 timer i uken og pilates 1 gang i uken.

Og lavkarbo gidder jeg ikke.Alle blir jo like fete som før når de slutter. Jeg har nå lagt om kostholdet mitt til en mer kalorifattig linje jeg kan leve med.Har ikke gått ned mer en 300gr siste 4 ukene og det er ikke så motiverende.

HI

Skrevet

Kan hende du bygger muskler og at vekttapet kommer med tiden.

Eller så spiser du feil. Kanskje har du insulinresistens. Da tåler du sukker og karbohydrater dårlig. Jeg anbefaler Fedon som er en moderat lavkarbo diett som også har lite kalorier.

Skrevet

Jeg syns du skal holde deg til din diett/kostholdsplan. Du kan godt spise karbohydrater, men da disse "trege" karbohydratene som tas sakte opp og ikke gir raske svingninger på blodsukkeret. Fibberrik mat og mye vann. Det metter og er bra for fordøyelsen.

Jeg ville muligens har lagt til enda en treningstime i uka med høy intensitet. Og noen ganger kan kiloene sitte fast i starten før de plutselig begynner å renne av. Jeg pleier å slite med å gå ned de 3 første kiloene, før det plutselig bare nærmest går av seg selv.

Likevel vil jeg bare nok en gang si: Bruk målebånd !!

Skrevet

Vektklubben er skjelden løsninga for oss virkelig store har jeg erfart. Skal man ned 2-3 kg for å komme inn i julekjolen så er det helt ok. Skal man ned 20-30-40 kg funker lavkarbo langt bedre, da man rett og slett går over på direkte fettforbrenning etter noen dager (på de virkelige lave karboinntakene). Som eksempel: jeg begynte på vektklubb. Og GIKK OPP 6 kg på et halvt år. Var superflink. Men kroppen min takler ikke mye karbohydrater i noen form. En vanlig dag der besto jo av brødskiver, frukt og grøt, spiste jeg en kyllingfilet eller dristet meg til en skje rømme var "dagskaka" ruinert. To år etter oppdaget jeg lavkarbo, begynte på ketolyse og gikk ned 17 kg på ca 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...