Gå til innhold

Noen andre som opplever kramper i bena?


Reese

Anbefalte innlegg

Opplevde en sinnsyk krampe i leggen i natt, det var helt forferdelig :(

Hva kan gjøres for å unngå det?

Jeg bruker vanligvis støttestrømper hele tiden nå, trodde det skulle hjelpe..

 

Vet jo at dette er vanlig under svangerskapet, hadde mye av det sist, men vil helst slippe.

 

Ellers begynner jeg nå å merke graviditeten skikkelig på kroppen nå. Det begynner rett å slett å bli tungt :P Men koselig og da, vi er jo straks i sluttspurten ;)

 

Håper på svar på spm :)

Ha en fin kveld jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde masse av dette under mitt første svangerskap og det var helt jævlig..våknet opp om nattan skrikende med krampe i beina...

Allerede nå under dette svangerskapet har jeg hatt det 3-4 ganger..og jeg håper virkelig ikke det kommer mere.

Så jeg tar oxo veldig gjerne i mot tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd å våkne med kramper i leggene og i tærne om natten. Trodde det var fordi jeg gikk i høyhælte sko, jeg.. Men så har jeg skjønt at det nok er graviditeten som har skylden. For meg hjelper det å strekke imot - altså "spenne" muskelen den andre veien når det er som verst. Ellers merker jeg at de dagene jeg har gått tur eller trent, får jeg ikke kramper - kanskje det hjelper på blodsirkulasjonen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde masse kramper i bena (leggene, føttene, tærne) under første svangerskap. Jeg trente 4 -5 ganger i uken gjennom hele svangerskapet, så for mitt vedkommende har det ingen ting med om jeg er aktiv eller ikke!

 

I dette svangerskapet har jeg hatt kramper 5 - 6 ganger - og det er kun om natten de kommer! Noen ganger hjelper det å "spenne muskelen motsatt vei", men har jeg først fått en ordentlig krampe, så må jeg stå opp og tøye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...:( er forferdelig å våkne sånn om natten...:( får ikke gjort noe med det, og det slutter ikke sånn helt uten videre selv om jeg traver rundt på gulvet og prøver å få det til å slutte.....:(

Vet ikke om noe som kan hjelpe desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

off, det er helt forferdelig. har våknet en god del ganger med kramper nå. og det er kjempe vondt !!!

 

det eneste som hjelper meg med å få bort krampene er massasje.

samtidig som jeg strekker i mot. heldigvis har en jeg god samboer som masserer leggene mine mitt på natten :)

 

ha en fin kveld frøkner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:-)

Jeg har også opplevd dette til tider, det kommer og går heldigvis. Det gir seg med engang jeg strekker/tøyer leggen i sengen, er det helt ille kan det være jeg må reise meg og tøye den mot veggen...Sliter ikke så mye med selve krampen, mer at jeg blir irritert av få avbrutt søvnen min...

 

Nevnte dette for mormor en dag og hun hadde et par kjerringråd for hun sliter med det selv som den eldre garde innimellom gjør.

Jeg har flira litt av de og ikke prøvd de ut, men blir man desperat nok så prøver man jo det meste...

Det ene er å ha et såpestykke i fotenden av sengen... tror kanskje det burde være grønnsåpe eller no, men det er jeg litt usikker på.

Det andre var å knytte en rød hyssing rundt leggen, ikke stramt bare rundt leggen som man har på seg en klokke...

Som sagt jeg har ikke testet de ut:-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au au au. Det er gruuuuusomt vondt!

 

Et godt gammelt kjerringråd (som faktisk funker) er å knyte en ulltråd rundt ankelen. Enkelt tips som er verdt å prøve! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett godt råd fra fyseioterapauten min var å tøye leggene før og etter man trener og hver kveld før man legger seg, det skulle visst hjelpe:)

 

Det kjerringrådet har jeg hørt skal funke;) hvis det ikke er bare ren innbilning

 

hilnic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde masse kramper i beina om natta under mitt første svangerskap, men litt mindre (foreløpig) denne gangen. Det som hjalp meg da var å være flink til å huske på støttestrømpene, både dag og natt, selv om disse ikke akkurat er de mest behagelige å ha på seg... Massasje hjalp også.

Jeg har lest litt forskjellig rundt kjerringrådene som ble nevnt, og har lest flere steder at de med såpe i senge bare er tull.. Har ikke prøvd det selv, men det kan jo være verdt et forsøk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos legen i dag, og kom innpå dette med kramper i beina. hu sa eg kunne prøve magnesium tilskudd, dette ska visst også hjelpe mot kynnere som også eg kramper/samentrekninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnesium hjelper, iallefall for meg! :) Hadde ei uke der jeg i gj.snitt sov to timer hver natt, våkna av at føttene rocka ivei. Skikkelig irriterende, og nesten vondt til slutt. Begynte på magnesium og i løpet av ei uke har nesten alt gått bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...