Gå til innhold

bekkenløsning - hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 14 nå, tredje svangerskap, og merker at smertene begynner å komme i halebenet og ene rompeballen. Har hatt dette i tidligere svangerskap også, og legen har ment at det er bekkenløsning. Kan også være bekkenlåsning, tenker jeg, etter å ha lest mer om dette.

Uansett, jeg vil gjerne begynne en eller annen form for behandling så fort som mulig for å holde dette i sjakk. Hadde vært greit å ha et tilbud i nærheten av hjem eller jobb, dvs Oslo sentrum eller bydel Alna. Gjerne noe som er gratis når man har henvisning fra lege, men det viktigste er at det funker!

Så, er det noen som kan anbefale noe i Oslo? Hva fungerte eller fungerte ikke for deg?

Takknemlig for alle svar!

da har jeg deltatt i bassengtrening for gravide med bekkenløsning. Funket greit det, men ser ut til at det tilbudet ikke finnes der lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du skal få det gratis er det viktig at det står i henvisningen din at du har "Bekkenløsning med gangvansker". Står det bare at du har bekkenløsning må du nok regne med å betale en egenandel.

Jeg er selv 3.gangs og har slitt mye med bekkenet og prøvd flere typer behandling. Mitt tips er at du kontakter ulike fysioterapeuter/manuell terapeuter og spør om de KAN bekkenløsning. Er så mange som kan litt, men få eksperter. Finn ekspertene!:) Da kan du få hjelp som er tilpasset dine plager...:)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, gåbil!

Ser at det har skjedd noe med siste delen av innlegget mitt. Skulle skrive at jeg tidligere har gått på bassengtrening, men at det ser ut til å være nedlagt der jeg gikk...

Skrevet

Få henvisning fra lege og finn en manuellterapeut som er ekspert på bekkenløsning, og som i tillegg hører innunder trygderefusjonsreglene.

Ikke alle som har anledning til å ta pasienter med henvisning for gratis behandling dessverre. Lykke til! :)

BL er noe herk!

Skrevet

Jeg anbefaler fysioterapi, også selv om du må betale. Det er vel en øvre grense før man får frikort.

Selv var jeg VELDIG plaget med bekkenløsning i mitt andre svangerskap. Satt i en stol stort sett hele dagen på slutten. Orket å kjøre sønnen min frem og tilbake til barnehagen, og handle på hjemveien. Ellers måtte mannen min trå til med resten.

Denne gangen har jeg vært forsiktig med all fysisk aktivitet. Og begynt hos fysioterapi tidligere. Og det virker som den negative utviklingen har stoppet opp. Jeg går en 25 min. tur hver dag. Og prøver å få gjort noen øvelser på matte. Foreløpig har jeg ingen gangvansker og trapper går også greit. Det gikk ikke bra forige gang! Nå har jeg 13 dager igjen til termin, og håper resten av tiden også går greit.

Lykke til hvertfall! Og prioriter helsen så mye du kan! Det lønner seg nok i det lange løp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...