Gå til innhold

Hjelp! Har en syk baby her..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på 7 mnd er ikke riktig i form for tiden. Han hoster mye og er snørrete (slik har det vært i 2-3 dager nå). I kveld ble han veldig dårlig å spydde opp all grøten. Etter en stund prøvde vi å gi han mer mat, men han fikk brekninger da også. Prøvde også å gi han pupp, men også det ga han brekninger. Så da gav vi han vann. Nå ligger han å hoster i sengen sin, stakkars... PS! Han leker og er i godt humør, og han har spist normalt tidligere i dag.

Bør vi ta han til legen, eller er dette vanlig influensa ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mest sannsynelig vanlig influensa, men skader heller ikke å ta en telefon til fastlegen i morratidlig og spørre om dere er bekymret.

Skrevet

Feber? Bruker å gi en paracet i rumpa når det blir over 39. Gi baby-nesespray om han er tett, siden babyer er nesepustere.

Er han i fin form, og drikker så er det sikkert ingen fare. Se an litt og ring om tilstanden forverres:)

Skrevet

Er han tett osv så hev senga hans i hodeenden, legg noen cm med bøker under beina på senga :)

Går nok over skal du se, hatt det her i hus vi og..

Skrevet

Ja, han får saltvannsdråper. Han har også blødd litt neseblod på den ene siden.. Kanskje fordi jeg har stukket han litt med tuppen på nesesparyen. Da ringer jeg legen i morgen bare for å spørre om han vil ta en titt på han.. Jeg tror ikke han har feber, men kanskje jeg skal gi en paracett likevel? Kan det hjelpe på kvalmen?

Huff, da jeg tok han opp i sted hørte jeg at det var like før han spøy, men tror han svelgte det. Kan de kveles dersom de spyr når de sover ??

Takker for svar :-)

Skrevet

Viss han ikkje har feber og ikkje ser ut til å ha smerter (skriker mykje) ville eg sett det an og venta med paracet. Hev hovudenden på senga med ca 10 cm, vér raus med saltvtn i nasa. Eg trur ikkje paracet hjelper på kvalme, men her har spesielt jenta vår kasta opp ofte når ho er forkjølt pga slim i luftvegane.

Babyar har tynne slimhinner og ved f.eks. forkjølelse er det lett for å få små rifter så ein har litt blod inni nasa.

Om babyen blir tett i pusten eller får høg feber ville eg tatt kontakt med lege. Følg med babyen i natt, sov gjerne på same rom om dåke ikkje gjer det frå før.

God bedring!

Skrevet

Slik har min sønn på 7 mnd vært også. Det gikk veldig fort over, men hev senga litt, bruk nesesuger og nesespray :o)

masse god bedring til den lille :o)

Skrevet

Er han snørrete og tufs så vil jeg tro det er en vanlig forkjølelse jeg. Er det influensa så har de feber!! Er tid for forkjølelse nå. Går fort over. sørg for nok å drikke!

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Hilsen HI

Skrevet

Jenta mi er eldre enn din, men hun har nettopp hatt en stint på 3 uker med heftig forkjølelse, feber og spying hver gang hun fikk mat med biter i.

Det som er, er at hvis de er kraftig forkjølet, vil halsen og mandlene hovne opp, noe som kan gi brekninger og oppkast når de får ting i halsen.

Løsningen vår var å gå tilbake noen hakk i maten, gi henne 6 mnd middagsglass og grøt, og lage grøten veldig tynn, nesten som suppe. Samt å stoppe i tide, gi pauser når hun brakk seg, og heller fokusere på å få i henne _litt_ mat som hun beholdt, enn mye som kom rett opp igjen.

Gjør maten lett flytende, gi lite men ofte, og ikke stress. Fokuser på å få i ham væske, og gi gjerne litt saft eller utvannet juice bare for å få i ham litt næring. Gir du morsmelk eller mme enda, gi mer av det istedetfor fast føde. Lag grøt på mme istedetfor bare vann, da blir det mer næring av det.

Etterhvert som han blir bedre, vil han nok holde lettere på maten.

God bedring!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...