Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 ja jeg vet, d er kun min egen skyld.. men trodde ikke jeg hadde lagt på meg såå mye.. :( har gått opp 26 kilo nå og er 31 uker på vei jeg lider nok av en slags tvangspising.. jeg blir jo ikke mett, og spiser is, kaker og d som faller meg inn.. i går spiste jeg is på dagen, 200 gram sjokkis, nesten en hel potetgullpose med dipp.. + vanlig mat.. nå er jeg så lei meg ig nedbrutt at jeg vet ikke hva.. IGJEN ja jeg vet jeg kan for d selv, men jeg klarer bare ikke.. eier ikke magemål. jeg var normalvektig før graviditeten og nå jeg er "slank" er d ikke noe problem og spise sunt, men når jeg først legger på meg, raser alt...jeg veier nå 91 kilo!:( og er 1,73. (startvekt 65) d jeg vil spørre om er om jeg(selv om jeg er gravid) kan prøve og slanke meg, spise så lite som mulig å gå så mye som mulig hver dag? jeg MÅÅ snu dette!!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Det kan du Barnet får i seg det han/hun trenger uansett
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 takk:) da skal jeg virkelig prøve i morgen(skal ikke ha noe mer mat i dag) jeg gikk opp mye sist svangerskap også.. dette skjer vær gang.ååå jeg spiser jo ikke sånn år jeg er normal.. blir helt gal når jeg er gravid... hatet meg selv og tiden med d første baret mitt. ble skikkelig depresiv og føler jeg fører meg selv dit igjen:( kan legen hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Du kan IKKE finne på å slanke deg.. Men, kan være bra å vri tanke mønsteret ditt. Først og fremst: hva utgjør at du nå spiser så mye, tro meg, når du ser nøye på det, så er det ikke magemålet som er problemet, matsuget dekke over noe annet, noe du ikke "vil" innrøme ovenfor deg selv. Når det enorme matsuget kommer, ikke bare følg det, ta deg tid til å tenke over det, hvorfor det kommer akurat nå. Prøv å fokusere på noe annet enn maten, gå deg en tur i mens suget er uutholderlig. Når du føler deg sulten: drikk et glass med vann, det kan hende du egentlig er tørst, men at hjernen "feil signaliserer". Bruk tid til trim i hverdagen, men ikke overdriv, du er trossalt gravid.. Mager trøst: gikk selv opp 36 kg forige svangerskap, gikk ned igjen 20 av dem kort tid etter fødsel, masse trilleturer, amming og kos resterende 16 måtte jeg jobbe for, men gikk greit
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 Hei. Det virker som om du har "gitt opp" litt. Prøv å fokuser på at du skal spise så sunt som mulig fremfor å spise så lite som mulig. Jeg er MYE mer sulten i dette svangerskapet enn i mitt første. Jeg tenker på hva jeg spiser hele tiden. Har lagt på meg 9 kg, ca til nå og jeg er i uke 26....I mitt forige svangerskap eide jeg ikke matlyst, så da la jeg på meg bare 9 kg til sammen. Er 180cm og har hatt en startvekt på 67 kg begge gangene. Nå sørger jeg for å alltid ha frukt og grønt i skåler overalt og i kjøleskapet. Ikkeno potetgull får komme inn her og skjeldent godteri. Jeg lager meg mye smoothie også. Går du mye da? Gåing i raskt tempo gir energi og hjelper deg til å forbrenne og hlde deg i form:) Lykke til.
tine0810 Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 Selv om du har lagt på deg en hel del, er du jo ikke så stor! Synes du skal slappe av og kose deg resten av svangerskapet, bare prøv å begrense deg litt;-) Tenk at du ikke skal bikke 100;-)......Også kan du heller ha som mål å bli superflink når bebissen har kommet ut. I mammapermisjonen får man jo god tid til trilleturer og trening!! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 tusen takk dere:) jeg har nok gitt opp:) tenker at nå er d liksom så ille at d ikke gjør noe om jeg spiser litt til.. men JO d har mye og si.. har alltid likt og gått tur og gått langt. men nå er jeg sykmeldt da jobben ble for tung og ikke kunne tilrettelegges. (så er ikke sengeliggende) men har bestemt meg for at i mårra skal jeg ut å gå! fort. jeg er faktisk glad i å gå men sitter liksom mye forran tven og pcen og spiser.. og den idioten av en kjæreste elsker meg jo selvfølgelig akkurat sånn som jeg er til en hver tid. blir nesten litt sur på han stakkar. skulle ønske han ikke likte meg sånn:( ellers har jeg d bra sånn i livet så kan liksom ikke tenke meg noen annen grunn til matinntak enn at jeg bare ikke klarer og stoppe og når først kiloene kommer ja,da gir jeg tydelighveis en lang F! men jeg SKAL stoppe d her nå. kanskje jeg kan klare og komme meg ned på 85 igjen før jeg føder så er jeg fornøyd.. sist graviditet la jeg på meg 45:(
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 takk for støttende svar:) så for meg mange kvalme bemerkninger:( skal fra nå av kose meg med frukt og turer:) skal ihvertfall prøve så hardt jeg bare kan. trodde ikke mine egne øyne da jeg gikk på vekta i dag .. 91!! og for en ukes tid siden var den på 87 liksom.. d her går fort ja... håper dette var vekkeren jeg trengte.. d jævla 90+ tallet.... tusen takk dere:) koser meg appelsinjuice nå(d går vell bra d??)hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå