Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 skal begynne på arbeidsavklarings penger og vil da få 12044 kr i mnd etter skatt.. er alene og har full overgangs stønad. vil overgangs stønaden falle vekk eller vil den bli redusert når jeg mottar arbeidsavklarings penger???? trenger virkelig svar.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Os blir redusert med 40 øre pr. krone du tjener (dvs. i ditt tilfelle: det du tjener i avklaringspenger)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 er du hundre prosent sikker på dette?. sjefen på nav her jeg bor er en surpromp og sa til meg at jeg ikke kunne få begge deler. men står jo ikke noe om d på nav sine sider. der står d jo at d vil bli redusert.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #6 Skrevet 23. september 2010 Som det svares over her blir den redusert, men faller ikke ut før du sjener ganske mye mer enn det du skisserer. Heldigvis for deg er det ikke surpompen på navkontoret som bestemmer dette, men navs forvaltning (som ligger i regionkontoret som oftest). OS skal erstatte tapt inntek du måtte ha som følge av at du er alene med små barn. Har du da en liten inntekt i bunn skal OS dekke opp til det du kunne tjent ved en vanlig full jobb. Slik blir det med AAP også, siden den er lavere en gjennomsnittlig arbeidsinntekt for deg skal du fortsatt ha OS, men i begrenset grad. Selv jobbet jeg og hadde nesten 20.000 i inntekt, men fikk alikevell en tusenlapp i OS. Regner med at din OS vil ligge på mellom 5 og 7000, slik at du ender opp rundt det beløpet som full OS er.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #7 Skrevet 23. september 2010 tusen takk for svar. blir så irritert på de nede på nav. jeg gikk der for og høre hvor mye jeg vil ha i mnd når jeg begynner på aap for jeg har fått tilbud om og leie ett hus for 8000 kr i mnd og trengte litt hjelp til og se om jeg vil klare d økonomisk. da sa han på nav nei. for jeg vil kun ha aap hver mnd. jeg kunne ikke få både aap og os. sa til han at barnevernet anbefaler meg og flytte fra leiligheten jeg bor i og dette huset er d eneste som har kommet til leie her jeg bor siden mai. men han sa bestemt nei igjen. jeg ville ikke ha råd siden jeg kun ville få 12000 i mnd i aap.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #8 Skrevet 23. september 2010 Overgangsstønaden blir redusert dersom inntekten din omregnet til årsinntekt (månedsinntekten x 12) tilsvarer mer enn halvparten av grunnbeløpet. Stønaden blir da redusert med 40 øre for hver krone du tjener ut over halve grunnbeløpet. Likestilt med arbeidsinntekt er AAP. NAV-dama
Anonym bruker Skrevet 23. september 2010 #9 Skrevet 23. september 2010 så jeg vil da få redusert overgangs stønad mens jeg går på aap? får minste trygd som er 2G.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå