Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 bruker førsteklassinger også vår og høstdresser? og kjøper dere hel vinterdress eller todelt til barna som går i første klasse? har ikke barn på skole enda, men begynner å tenke på hva min trenger til neste år når hun begynner på skole...
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 hehe nei heldress er nok ikke såååå populæt lengre da dem begynner i 1 klasse. her blir det 2 delt sett med vinterjakke og vinterbukser:)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Her er det også to-delt. Hadde dress i starten, siden den fremdeles passet. Men kjøpte to-delt etterpå. Men vi har bukse som er vind- og vanntett, ikke med fôr. Så har han tynn vind- og vanntett jakke nå, og kjøper tykkere jakke til vinteren. Har funket veldig greit her, kler ekstra godt på ham hvis de skal på tur:)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 Jeg har kjøpt hel dress til snupp som hun skal ha på skolen etter erfaring med søsteren som går i 3. klasse. Da hun gikk i 1. tenkte jeg at det var litt barnslig med hel dress, men det gikk ikke lenge før hun også ville ha hel (som alle andre i klassen) Selv om de er "store" og nå går på skolen så er det lettere å hoppe i en hel dress enn å skulle ta på jakke og bukse. Eldste snupp klarte fint å kle på seg selv da hun gikk i 1.klasse så det var ikke det som var problemet, men det er raskere og enklere med hel dress:)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 trur kanskje det er litt forskjell på gutter og jenter i 1 klasse. gutter vil helst ha 2 delt sett mens jenter kan faktisk bruke heldress
Gjest Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 Her (Stavanger) er det vanlig å bruke hel dress, ingen vil være siste sinka ut i friminuttene. Gutten min skal, som de andre, ha heldress i vinter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå