Gå til innhold

Hva må i hus før babyen kommer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi bor på fjellet og har termin 5.februar.

 

Noen erfarne mødre som har en oversiktlig liste over hva som må være innkjøpt før babyen kommer?

 

Jeg har tenkt å kjøpe:

Stellebrett

Bodyer

Bleier

Ulltøy

Lue, votter, sokker i ull

Ullpose

Badebalje

Vogn med innhold

Vogge med innhold

Bilsete

 

Hva mangler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor på fjellet sier du, men hvor langt er det til butikker hvor de selger babyutstyr og ammeutstyr? Apotek f.eks. Veldig mye kan man kjøpe etterhvert hvis behovet melder seg, men det er kanskje vanskelig for dere? Mann, svigermor, en venninne e.l. kan sendes på butikken når noe mangler..

 

Hvis dere satser på amming så er det vel en del utstyr til det som mangler.

Amme- bh

Ammeinnlegg i ull

Kluter

Mulighet til å leie brystpumpe? Mange har god bruk for en slik i starten.

 

Å holde seg varm selv er veldig viktig for amminga, med februarbaby kan jo det bli ganske kaldt. Romslige klær å amme i hvor du slipper å blotte hele magen er bra.

 

Du kan også se på denne linken:

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/utstyr/article353017.ece

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Vi er ikke helt lost in space, det er bare en halvtimes kjøretur til babybutikk og apotek (og apotekutsalg bare fem min unna). Tenkte mer på at det kan bli grisekaldt.

 

Tusen takk for tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Febertermometer og stikkpikker. Du trenger det sikkert ikke, men kjedelig om du gjør det og ikke har. Shampo (måtte jeg kjøpe første dag hjemme fra sykehuset), masse masse små vaskekluter, og noen større til gulp. Jeg kjøpte ei aventflaske, men slapp også bruke den (kan brukes som tutkopp senere med ny tut), vippestol kanskje (men kanskje ikke det første du trenger), Ammepute (men vanlige puter duger fint) Brystvortesalve trenger du! Lanacare, den med sauen på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt et termometer som er helt genialt det heter Termo Flash, det er litt dyrt, men en venninne av meg sier at du vil være overlykkelig over å slippe å stikke det inn i rompa på den lille babyen.

Termometeret måler visst også veldig preist. Du holder det 5 cm fra tinningen på babyen og trykker på en knapp så måler den tempraturen. Helt genial!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert flott og fancy, gratulerer, hehe. Vi har bare brukt et enkelt termometer til kr 59 og kun stukket det under armen. Man trenger ikke måle i rumpa, selv om det er mer nøyaktig. Måler bare tempen når det virker som han har feber, og det har vært veldig sjelden. Er jo ikke farlig med litt feber, det er bare ved høye temperaturer og dårlig allmenntilstand det er grunn til bekymring. Men men, det blir sikkert gøy med Termo Flash :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som du har fått med deg det viktigste av de store tingene :)

Meld deg inn i klubbene som går.. libero klubben, bam.no apotek 1 osv. Når termin nermer seg får du startpakke med masse prøver og stæsj, så har du litt av hvert til babyn kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig individuelt hva man MÅ ha og kan ha og ikke trenger osv. Ikke alt på disse listene man trenger, og ihvertfall ikke ha i hus før babyen kommer. Bor du en halvtime unna mulighet å handle så trenger du absolutt ikke ha så mye i hus når babyen kommer. Man ser behov etter hvert. Vi hadde f.eks aldri behov for vippestol. Amminga gikk supert så jeg har heller aldri hatt bruk for verken brystvortesalve, flasker eller pumpe (kjøpte en manuell en da når vi skulle begynne med intro av fast føde, men brukte den ikke så veldig mye). Sjampo trenger man heller ikke. Husker ikke når vi begynte med det på toåringen, men helsesøster sa på hjemmebesøket at det er nok med babyolje i vannet for alt av vask, og det brukte vi lenge. Man kan klare seg fint uten så mye og heller supplere etter hvert som man ser behov. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min erfaring fra forrige gang er at veldig, veldig av alt jeg trodde var "livsviktig" aldri ble brukt. Vuggen nektet han å sove i, vaskebøtta var en katastrofe osv osv....Brukte pumpe mye, men kanskje greit å vente til man ser om det funker med amming, om det er behov for pumpe osv.

 

Denne gangen har vi jo det meste og ellers satser jeg på å skaffe det vi trenger etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...