Gå til innhold

Tips til pottetrening :o)

Tullemor1 & Gullemitt :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er 20 mnd og tenkte å prøve litt nå fremover.. men hvordan gjør jeg dette her da hehe.. er førstegangsmor så litt usikker.. jeg skulle vise han i går men han satte beina oppi, satte rompa på kanten, prompet og gikk ut og klappet av seg selv hehehe.. herlig fyr..

Hvordan starter jeg denne prosessen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn muntert og lekent, tenker jeg. Vi har faktisk satt oss litt på do samtidig som han sitter på potten. Brukte litt tid på å snakke og lese bok. Etter en stund begynte det å komme noe i potten, og da det hente fikk han voldsom applaus og skryt.

Så etter hvert ble vi mer og mer regelmessige i når han ble satt på potten. Ganske ofte fikk vi et resultat, men ofte kom det ingenting.

I sommer tok vi av bleien, og hadde en god del uhell. Jeg tror han måtte ha noe som motiverte han selv, så vi innførte belønningssystem med rosiner. Først fikk han rosiner for å sitte på potten, så kun når han faktisk produserte noe, og nå får han bare hvis han minner oss på det selv.

Og det har funket som en kule :) Spesielt gikk det veldig fort etter at bleien kom av.

Nå er han 100 % bleiefri, også om natten. Sweet :)

Lykke til!!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...