Gå til innhold

Dåpskjole fra 1927

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, ble så skuffet i går. Mor ringte meg og fortalte at dåpskjolen etter min morfar vissnok var for morken til å bli brukt av et barn til. Den ble sydd til min morfar og alle barna i familien har brukt den. De siste årene har den vært hos kusinene til mor, og det var de som mente den ikke var brukanes lenger :( Skjønner ikke at folk ikke kan ta vare på arvegods !! Blir så sint og skuffet. Dette var det eneste som var viktig for meg i dåpen... Har bedt mor få kjolen tilsendt likevel, så skal jeg selv se om ikke det går ann å få den restaurert eller sydd en kopi for egen lommebok, som aldri skal tilbake til den siden av slekta. ARG! (sorry, måtte bare få ut litt frustrasjon).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff så leit, hadde blitt ganske skuffa selv. Håper du får reparert den da

Skrevet

Det er ikke sikkert det er noen sin skyld... Jeg ble døpt i samme dåpskjole som min oldefar, den var da 101 år gammel. Jeg ønsket å bruke den til mitt barn også, men den hadde rett og slett blitt for gammel og ødelagt i mellomtiden... Og det var helt sikkert ikke pga dårlig oppbevaring og slendrian. Jeg var vel et av de siste barna som ble døpt i den, søsteren min som var tre år yngre ble døpt i en annen kjole pga dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...