surremus Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Om barnet ditt ikke har villet spise noe som helst....hva har dere likevel klart å få i dem? Bortsett fra kjeks og sånt.... ))) Lille hjertet mitt vil omtrent ikke ha noe mat for tiden, og jeg tror det er en blanding av at hun ikke er helt i slag, hoster og nyser, og litt det at man gjerne vil bestemme selv. Men det er fortvila at de ikke vil spise, selvom jeg vet at det går greit... Uansett så er det godt å søke litt råd og kanskje noen gode tips.
Gjest Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Så lenge jeg har fått i ungen drikke, og om det så bare er en yoghurt eller ei halv skive i løpet av en hel dag, så er det greit for meg. Her har vi sjelden fortvilt over at barnet ikke har spist - selvsagt har vi mange ganger ønsket at hun skulle spise mer; spise opp maten sin, men det er hun som kommer til å bli sulten før neste måltid - ikke jeg. Ergo - ikke mitt problem ;-) Barn sulter ikke frivillig! Nå er barnet blitt 5 år, så nå kjøper hun en del argumenter for hvorfor det er lurt å spise, selv om man kanskje ikke har SÅ veldig lyst på "kjedelig middagsmat", det hjelper så absolutt. Lykke til - men bare gjør deg hard og informer om at det ikke blir no' mat å få før neste normale måltid. Og stå ved det! Da begynner de fleste å spise, i alle fall litt - og det holder. ;-)
Bubba75 Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Hvis hun ikke er i form, så er det vel litt tøft å ikke prøve å få i dem mat. Når mine er syke er det en kamp å få i dem litt drikke, så da gir jeg dem det det er størst sjans for at de vil ha. Hos oss går det mye i fruktmos når de små er syke. Sånn som egentlig er til små barn, men tenker at det er væske i det og litt næringsstoffer og. Er hun veldig sta når det gjelder mat, så går det jo an å ha vanlige middager, men alltid ha et tilbehør som du vet hun liker. En grønnsak, kjøtt, fisk eller noe annet. Ta på liten porsjon av det hun liker, og så må hun smake på noe av det andre før hun får påfyll. Da får hun i seg litt mat, men du "gir likevel ikke etter". Jeg har prøvd det på min 2-åring. Det var fryktelig mye skriking i begynnelsen, men nå går det litt bedre og hun smaker på andre ting innimellom hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå